August 22, 2005
En liten uppdatering som är trevlig att höra för er som oroade er för FSAA i Half Life 2-motorn:
"What about FSAA?"
Anti-aliased has been fixed on all cards.
I en chat med Valve-anställda kunde man läsa det ovanstående uttalandet. Mycket trevliga nyheter. Vidare hade de lite annan information som var av intresse.
"Do you use HLSL or Cg for your dx9 shaders?"
HLSL.
Valve har alltså valt att använda Microsofts High Level Shader Language istället för nVidias Cg (C for graphics) när de har skrivit sina shaders till Half Life 2. Det ska bli intressant att se vad detta betyder för prestandan på nVidias GeForce FX-serie då det ryktas om att de (FX-korten) egentligen bara trivs med specialskriven kod via Cg snarare än den mer "generella" output man får av HLSL.
Läs hela chatten här.
March 20, 2003
vad Redfaction tänker på är
Valve har alltså valt att använda Microsofts High Level Shader Language istället för nVidias Cg (C for graphics) när de har skrivit sina shaders till Half Life 2. Det ska bli intressant att se vad detta betyder för prestandan på nVidias GeForce FX-serie då det ryktas om att de (FX-korten) egentligen bara trivs med specialskriven kod via Cg snarare än den mer "generella" output man får av HLSL.
Vilket kan/borde innebära att det kommer gå slöare på nvidias kretsar jämfört med andra kretsar som är optimerade för "Microsofts High Level Shader Language" :bok: (hur svårt är det)
1 Guest(s)