October 31, 2001
Fujitsu har tagit steget över från 10000rpm till 15000rpm med sin nya MAM-serie av SCSI-hårddiskar. Den finns i två olika modeller, 18.4GB och 36.7GB, och Tom's Hardware har tagit en titt på 18GB varianten. Det som brukar känneteckna hårddiskar som arbetar i så här höga hastigheter är att ljudnivån brukar ligga ganska högt i jämförelse med IDE-hårddiskar. Dock har Fujitsu lyckats riktigt bra med denna disk och fått ner ljudnivån i klass med vanliga IDE-diskar. SCSI-diskar är kanske inget man satsar på till ens egen dator hemma, men till prestandahungriga program kan de göra stor skillnad. Sen kommer ju alltid Serial-ATA snart...
Läs recensionen hos Tom's Hardware
August 15, 2001
Mmm.. Jag har en gammal Fujitsu 6.4 giggare hemma. Det har några år nacken, men den har tålt det flesta. Jag har tom. öppnat den och tappat den i golvet många gånger, men den håller fortfarande!
Däremot har jag haft 2 ibm diskar (är inne på min 3:e nu) och fast än jag har behandlat dom som porslin går dom likt fan sönder! Nu har jag fixat på en kylare till min nya, i förväntingar att den ska hålla åtminstonde ett år.
Om världen ska tas över av nåt land så må det bli japan! Ni kan era saker ni! 😀
1 Guest(s)