Gainward FX med inbyggt ljudkort?|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gainward FX med inbyggt ljudkort?
jonas_10
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 806
Member Since:
December 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 31, 2003 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Ok kanske inte inbyggt dÄ men nog tar Gainward nya tag med sina grafikkort nu nÀr GeForce FX anlÀnder.
Som vanligt kommer Gainward erbjuda en högre klockad variant, en sÄ kallad "Golden Sample", vad klockfrekvenserna pÄ den versionen ska ligga pÄ försöker vi pressa Gainward pÄ sÄklart. Men att det Àr högre klockat Àr inte det mest imponerande hÀr, det medföljande 5.1-ljudkortet(!).
Men vÀnta det Àr inte stopp hÀr. Gainward utlovar dessutom en kylningsmetod som Àr kraftigt effektiv och som bara har en ljudnivÄ pÄ 7 db. Ganska lÄngt frÄn de 77 decibel som vissa recensenter upplevt med referenskorten med andra ord.
I paketet kommer Àven ett Firewirekort och ett par spel att medfölja. Allt detta för endast 649 Euros. Visserligen Àr ~6000 kronor mycket pengar men för ett paket som detta lÄter det lovande minst sagt. Deras modell utan ljud- och firewirekort kommer att ligga pÄ 499 Euros vilket ocksÄ verkar rÀtt billigt i jÀmförelse med andra alternativ.
Till pÄ köpet vÄgar jag nÀstan sÀtta min högra hand pÄ att Gainward utrustat korten med Video In.

Visserligen ska man inte ropa hej förrÀn man Àr pÄ andra sidan bÀcken men det ser onekligen ut som om Gainward kommer att bli kungen at GeForce FX-tillverkare. NH kommer givetvis tigga och be om detta monster tills vÄra goda vÀnner pÄ Gainward Nordic skickar oss ett exemplar för utvÀrdering.
Innan dess hoppas vi ocksÄ att vi ska kuna avslöja lite mer smaskiga detaljer inom en inte alltför avlÀgsen framtid.

LÀs mer hÀr.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
263015
January 31, 2003 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Aj satan, ser ut som om ni fÄr klippa av min högra hand.
Kortet har inget vanligt Video In.

http://www.gainward.de/gwnewsi.....S_GS_L.jpg

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
Member Since:
March 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
263207
January 31, 2003 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: Aj f*n, ser ut som om ni fÄr klippa av min högra hand.
Kortet har inget vanligt Video In.

http://www.gainward.de/gwnewsi.....S_GS_L.jpg

:bgrin:

alph7
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 197
Member Since:
January 30, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
263439
February 1, 2003 - 7:02 am
sp_Permalink sp_Print

7db my ass...

det gÄr inte.

en apelsin som vÀxer lÄter fanken nÀstan mer Àn 7 db.

Om den ska lÄta 7 db sÄ innebÀr det att det inte kan finnas flÀktar pÄ den.

Enda möjligheten att det skulle funka Àr den fetaste passiva kylningen nÄgonsin med feta flÀktar i lÄdan som lÄter typ 80 db... DÄ kanske.

SÀkra pÄ att det inte Àr nÄn som skojar?

TeDDaN
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 27
Member Since:
February 1, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
263451
February 1, 2003 - 9:26 am
sp_Permalink sp_Print

MM lÄter helt klart otroligt lÀste nÄgon stans pÄ deras sida att 7db kan jÀmföras med det ljudet av ett mÀnskligt hjÀrta. det vill sÀga i princip tyst.

SÄ helt passiv kan ju inte kylningen vara men har svÄrt att tÀnka mig en flÀkt som lÄter sÄ lite

ska bli intressant att se hur dom tÀnkt lösa detta.

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
Member Since:
March 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
263463
February 1, 2003 - 9:54 am
sp_Permalink sp_Print

TeDDaN wrote: MM lÄter helt klart otroligt lÀste nÄgon stans pÄ deras sida att 7db kan jÀmföras med det ljudet av ett mÀnskligt hjÀrta. det vill sÀga i princip tyst.

SÄ helt passiv kan ju inte kylningen vara men har svÄrt att tÀnka mig en flÀkt som lÄter sÄ lite

ska bli intressant att se hur dom tÀnkt lösa detta.

beror ju pÄ hur de har mÀtt oxÄ.. de kanske mÀtte 1 m ifrÄn lr nÄt o dÄ kan de ju va rimligare.. finns ju chassieflÀktar som lÄter under 12 db. papst ex.

alph7
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 197
Member Since:
January 30, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
263723
February 1, 2003 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

MoNsTeR wrote: [quote=TeDDaN]MM lÄter helt klart otroligt lÀste nÄgon stans pÄ deras sida att 7db kan jÀmföras med det ljudet av ett mÀnskligt hjÀrta. det vill sÀga i princip tyst.

SÄ helt passiv kan ju inte kylningen vara men har svÄrt att tÀnka mig en flÀkt som lÄter sÄ lite

ska bli intressant att se hur dom tÀnkt lösa detta.

beror ju pÄ hur de har mÀtt oxÄ.. de kanske mÀtte 1 m ifrÄn lr nÄt o dÄ kan de ju va rimligare.. finns ju chassieflÀktar som lÄter under 12 db. papst ex.

Även om FX:t Ă€r mĂ€tt frĂ„n en meter sĂ„ kom ihĂ„g att db ökar sĂ„ 12 db Ă€r mer Ă€n dubbelt sĂ„ högt som 7 db (? eller)

Min gissning Àr att dom har mÀtt ljudnivÄn genom en meter betong. VÀntar pÄ en review. kan bli roligt att se vad dom har hittat pÄ.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 28
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL