November 29, 2001
Letar man efter ett billigt kort med bra prestanda ligger Radeon 8500LE och GeForce 4 Ti 4200 väldigt bra till. Vi har tagit en titt på Gainward GeForce 4 Ultra/650XP Golden Sample, ett GeForce 4 Ti 4200 med det lilla extra. Kortet är utrustat med 128 MB RAM och har en del finesser som gör att vi tycker det är extra intressant.
[Image Can Not Be Found]
"nVidia gjorde ett bra jobb med nV25 (GeForce 4 Ti) och Gainward har gjort ett utmärkt jobb med sina kort. En utomordentlig kombination av två kompetenta företag."
Hösten kommer ge spelrum åt en intressant strid mellan många olika aktörer. nVidia, SiS, ATi, PowerVR, Trident, Matrox och 3D Labs kommer att slåss om olika marknader och vi är övertygade att detta kommer bara båda gott för konsumenterna. Just därför är denna kategori av välpresterande men billiga kort väldigt intressant eftersom det är här priskriget kommer utspela sig.
Läs hela recensionen här.
November 29, 2001
Munken wrote: Vad är det igentligen för skillnad på ett vanligt geforce 4 och ett gainward powerpack?
Om du läser recensionen framgår det ganska klart redan på första sidan och sedan i slutledningen och även bland specifikationerna..
Skillnaden är:
(Eventuellt) Video In.
Mjukvaru- och tillbehörspaketet.
Enhanced Mode överklockning.
November 29, 2001
x1zt wrote: efter att sett det skulle jag aldrog drömma om att köpa ett ti4600... 4200an ligger ganska nära!
Å andra sidan kan du klocka Ti4600 också. Men visst jag håller med dig. Finns ingen anledning att köpa något annat än Ti 4200 idag.
Faktum är att med den OC vi nådde är kortet tom. snabbare än Ti4600 i vissa test. Men när man slår på Aniso eller FSAA är Ti 4600:as snabba minne en klar vinnare.
November 29, 2001
x1zt wrote: skulle man inte kuna få se prestandan i 1600x1200 & 1024x768 oxå?
Kanske senare. Jag har inte benchat den än i dessa hastigheter, jag bara körde ett test nu för att ni bad mig. Kan dock avslöja att skillnaden i 1024 inte är så stor medan i 1600 avspeglar den resultatet från 1280 ganska väl.
Jag gör så istället att senast på måndag så lägger jag till en sida där jag benchar kortet i Q3 och 3D Mark 2001 i alla tre upplösningarna.
Jag lägger också till 2x och 4x FSAA tester i 1024.
Låter det ok?
Så får ni hålla till godo med detta så länge. Då får jag också tillfälle att testa stabilititen lite mer.
July 7, 2002
UndaC wrote: [quote=x1zt]skulle man inte kuna få se prestandan i 1600x1200 & 1024x768 oxå?
Kanske senare. Jag har inte benchat den än i dessa hastigheter, jag bara körde ett test nu för att ni bad mig. Kan dock avslöja att skillnaden i 1024 inte är så stor medan i 1600 avspeglar den resultatet från 1280 ganska väl.
Jag gör så istället att senast på måndag så lägger jag till en sida där jag benchar kortet i Q3 och 3D Mark 2001 i alla tre upplösningarna.
Jag lägger också till 2x och 4x FSAA tester i 1024.
Låter det ok?
Så får ni hålla till godo med detta så länge. Då får jag också tillfälle att testa stabilititen lite mer.
låter utmärkt =)
1 Guest(s)