April 17, 2005
NVIDIA har som bekant lanserat sin nya Quad SLI-teknik för bara en dryg vecka sedan och dessa system kommer använda sig av två 7900-baserade grafikkort med dubbla grafikkretsar, för sammanlagt fyra grafikkretsar i en och samma burk. Det är ännu oklart om man kommer lansera flera dual-kort av olika modeller för Quad SLI men att det är möjligt har bland annat tillverkaren Galaxy visat genom att tillverka ett dual 7600 GT-kort. Helt enkelt ett grafikkort med två stycken 7600GT-grafikkretsar. Om detta kort är tänkt för konsumentmarknaden eller bara är ren ingenjörskonst är svårt att säga men på Hardspell.com har man i alla fall förevigat Galaxys unika grafikkort på ett par fina bilder.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Källa: Hardspell
Jo då handlade det om 6600GT-baserade kort. Gigabytes kort var väl tänkt att det skulle finnas i handeln, vet dock inte om det kom så långt. I såfall i väldigt begränsad upplaga tror jag.
Tekniknörd som gillar att träna.
November 24, 2004
December 29, 2004
mitrix wrote: Om man nu bortser från att det inte går att SLI:a Asus dual 7800GT och att det tar lika stor platts som moderkortet! 😉
Dom går visst att köra i SLI, men minns inte riktigt hur det funkade, tror det var nått med att dom bara fick 3 GPUer aktiverade eller liknande 😛
Mean Machine wrote: Asus har sitt Dual 7800GT, jag sätter hellre tänderna i det. 8 papp och extern strömförsörjning, två såna i SLI borde piska 7900GTX i SLI, tror jag.
Om det är en SLI optimerad aplikation, annars inte. Men det finns 7900 GTX dual också, två sånna i SLI smiskar ALLT 😀
1 Guest(s)