April 17, 2005
Både Sony Playstation 3 och Nintendo Wii kommer att erbjuda olika rörselesensorer av varierande komplexitet. Detta är ju då något som Xbox 360 inte kommer att ha eftersom konsolen då den lanserades så långt innan de andra och ett stöd kommer knappast implementeras i efterhand likt HD DVD-stödet, men det beror inte bara på teknologiska hinder utan på att Gates o co inte tror på konceptet ännu. Man tror att det är mycket kvar att lära och att framtiden snarare ligger i online-spelande (läs Xbox Live!).
Jag har fortfarande ett litet ärr i pannan från när min lillebror vevade upp en NES-handkontrol ansiktet på mig som liten och bara det faktum att det kanske inte är helt lätt att hålla handkontrollen still alla gånger när man spelar känns som en ganska bra anledning att vänta ändå. Givetvis är det uttalande av Gates för att försöka styra av hela den här hypen som uppstått, men han är ju inte helt ute och cyklar direkt även om man skönjar en viss oro.
July 20, 2001
Minky wrote: Måste instämma! Det kanske är roligt första månaden men sen...
precis, det är som att spela dataspel med musen.
Visst det är roligt i början, men när man spelar spel som HL2, och råkar skaka till i fel ögonblik då vet man hur jävligt det är...
Skämt och sido detta är TVSPEL-POLITIK. Gates säger så här för att folk inte ska rusa iväg till Wii och PS3. Visst tabbar sig Nintendo och Sony ordentligt, så kan det bli som Gates säger, men så korkade är dom inte.
Sedan får vi inte glömma att spelutvecklarna har tungt ansvar här. För klarar dom inte att använda tekniken på rätt sätt, så kan många spel utvecklas till att bli en riktig plåga.
En annan sak vi inte får glöma är att Wii och PS3 kontroller skiljer sig VÄLDIGT mycket åt.
Wiis kontroll är helt beroende av rörelsesensorn, medan PS3s kontroller har råd att låta den floppa.
Nu är jag lite av ett Nintendo Fanboy, men jag har svårt att se vart PS3ans rörelsesensor kan användas på ett bra sätt.
Det skulle vara MC, Flyg och i vis mån bilspel, annars har jag svårt att se det bra med den. Vad har man tex för nytta av rörelsesensorn i FF XIII eller MGS4.
Nintendos kontroll kan ju användas som en mus, och det skulle göra att strategispel skulle funka skitbra på konsolen tex, tänk dig tex Warcraft 3. Rörelsesensorn skulle även gå att änvända till spel som Diablo och "Heroes of Might and Magic V" osv
nej nu ska jag sluta att propagera. Tack för mig
November 27, 2003
RatAta[BK wrote: ]Nintendos kontroll kan ju användas som en mus, och det skulle göra att strategispel skulle funka skitbra på konsolen tex, tänk dig tex Warcraft 3. Rörelsesensorn skulle även gå att änvända till spel som Diablo och "Heroes of Might and Magic V" osv
Fick rysningar när jag läste det där 😮
På ett bra sätt 😉
//Andreas
January 25, 2004
March 11, 2003
SammyBoy wrote: ...och Gates ansåg, tidigt i början av 90-talet, Internet vara en övergående fluga och så har vi det där med att maximala 644K RAM borde räcka långt... well well
Fast det lär ju inte ha varit han som sade det....
Jag undrar om Bill Gates skall få ta skulden för allt korkat som har sagts under det sista kvartseklet under 1900-talet. Fan, den mannen kommer att få en jobbig plats i historieböckerna.
January 13, 2003
http://video.google.com/videop.....es+windows
Klart han kommer få plats i historieböckerna med såna demonstrationer. 🙂
November 27, 2003
beta wrote: http://video.google.com/videop.....es+windows
Klart han kommer få plats i historieböckerna med såna demonstrationer. 🙂
Fast han hanterar det ju rätt coolt faktiskt 😉
//Andreas
December 31, 2001
Jag tror på Gates, framtiden för konsollerna ligger i Multiplayer, det är alltid roligare att köra spel mot eller med varandra.
Har själv haft alla konsoller förutom GC och det är absolut inte roligt att spela ensam. Enda gången man använde grejjerna efter ett tag var när polarna kom över och man körde lite Dead or alive mot varandra.
När jag sen testade på Xbox live så fick xboxen nytt liv och man lirade lite unreal och diverse bilspel mot andra med röst com. Dock var det lite för lite spelare, kan gates bara komma över det hindret och få in fler spelare så kommer boxen gå väldigt långt.
March 11, 2003
Death On Wings wrote: Jag tror på Gates, framtiden för konsollerna ligger i Multiplayer, det är alltid roligare att köra spel mot eller med varandra.
Har själv haft alla konsoller förutom GC och det är absolut inte roligt att spela ensam. Enda gången man använde grejjerna efter ett tag var när polarna kom över och man körde lite Dead or alive mot varandra.När jag sen testade på Xbox live så fick xboxen nytt liv och man lirade lite unreal och diverse bilspel mot andra med röst com. Dock var det lite för lite spelare, kan gates bara komma över det hindret och få in fler spelare så kommer boxen gå väldigt långt.
Jag både håller med och inte. Spel med bra handling kommer alltid att fungera bra och kanske t.o.m. bäst i singelplayer. Dock så är tilltron till att teknoprylar skulle vara bra för spelupplevelsen oftast hysteriskt överdriven. Hur många tusen tillbehör till spel har det funnits, och hur många tycker fortfarande att mus och tangentbord oftast är överlägset?
April 27, 2005
beror väl på hur spelutvecklarna formar somliga spel efter användning av det. klart att många av de spel som finns idag kanske inte lämpar sig för det. men i framtida spel så kan ju en och annan pärla dyka upp.
snackar vi däremot FPS spel så tjah, mus & tangetbord blir väl inget snack om saken. Sitter i ryggmärgen.
December 31, 2001
denstore wrote: [quote=Death On Wings]Jag tror på Gates, framtiden för konsollerna ligger i Multiplayer, det är alltid roligare att köra spel mot eller med varandra.
Har själv haft alla konsoller förutom GC och det är absolut inte roligt att spela ensam. Enda gången man använde grejjerna efter ett tag var när polarna kom över och man körde lite Dead or alive mot varandra.När jag sen testade på Xbox live så fick xboxen nytt liv och man lirade lite unreal och diverse bilspel mot andra med röst com. Dock var det lite för lite spelare, kan gates bara komma över det hindret och få in fler spelare så kommer boxen gå väldigt långt.
Jag både håller med och inte. Spel med bra handling kommer alltid att fungera bra och kanske t.o.m. bäst i singelplayer. Dock så är tilltron till att teknoprylar skulle vara bra för spelupplevelsen oftast hysteriskt överdriven. Hur många tusen tillbehör till spel har det funnits, och hur många tycker fortfarande att mus och tangentbord oftast är överlägset?
Jo exakt beror det på spelet, tex bauldurs gate skulle ju inte vara en sådan höjdare att spela på MP om man vill uppleva spelet till fullo. Men i mina ögon så finns det så mycket spel där multiplayer är en sådan stor del av spelet så det vore som att halvera speluplevelsen om man inte fick använda den. Tex alla bilspel och sportspel fighting och action lir, vem vill inte gå online och bevisa att man är bäst ? 😀
2 Guest(s)