GeForce 190.62 WHQL ger mer skadogörelse i Batman|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
GeForce 190.62 WHQL ger mer skadogörelse i Batman
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 23, 2009 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

NVIDIA har släppt en ny drivrutin för sina grafikkort och GeForce 190.62 WHQL har en del trevliga nyheter där NVIDIA bland annat försöker trycka på det utökade stödet för PhysX. NVIDIA säger sig ha optimerat drivrutinerna för två kommande PhysX-speltitlar, Batman: Arkham Asylum samt Darkest of Days. Exakt vilka optimeringar NVIDIA gjort i sina senaste drivrutiner är oklart men dessa två titlar hoppas man nu ska kunna öppna konsumenternas ögon för hårdvaruaccelererade fysikeffekter.

Vi har hittat videodemonstrationer som visar hur PhysX tekniken används i de två kommande speltitlarna och här finns allt från avancerade partikeleffekter till textileffekter och vindpåverkan.







type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always"
allowfullscreen="true" width="480" height="295">

Utöver den nya PhysX mjukvaran (9.09.0814) finns det även en ny DirectX API integrerad i NVIDIAs nya drivrutin. DirectCompute som utvecklats av Microsoft går att köra på både DX10 samt DX11 kompatibel hårdvara i Windows Vista eller Windows 7 och är tänkt att användas till blandannat utveckling av nya GPGPU-applikationer.

Men Compute Shader kan även användas till imponerande 3D-effekter, speciellt i Microsofts nya DX11 API. För några exempel på användningen av Compute Shaders har NVIDIA publicerat ett flertal teknikdemos på YouTube.

- NVIDIA's DirectCompute GPU ocean demo
- NVIDIA's DirectCompute GPU n-body demo
- NVIDIA's DirectCompute GPU particle simulation demo

Själva GeForce 190.62 drivrutinen går att ladda ner från NVIDIAs hemsida.

Avatar
Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
Member Since:
July 14, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1232381
August 23, 2009 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Kul att se PhysX komma till praktisk användning i spelet men jag tyckte det gamla Batman temat lät konstigt ihop, LOL!
Annars var det ett skitsnyggt spel, uhm, var visst ett tag sedan man skaffade något nytt...

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1232441
August 24, 2009 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ser krävande ut 🙂

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1232444
August 24, 2009 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Kollade lite jämnförelse videos nyligen på det där. PhysX i batman är inte mer än den i GRAW2.
Lite papper på marken, extra dimma (som skulle gå att göra ändå) och de där effekterna på golvet/väggar som igentligen är en variant bumpmap bara.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 83
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL