August 22, 2005
Mycket vill ha mer säg men, så för de som vill se fler recensioner än vår egen på GeForce 6800 Ultra får därför en lista här under.
- AnandTech
- Beyond3D
- Guru3D
- HotHardware
- Hexus
- PC Perspective
- nV News
- FiringSquad
- The Tech Report [/list]
[H]ard|OCP har vart seriösa och delat upp sin recension i två delar. Ena delen går igenom tekniken, och andra delen går igenom prestandan.
(Listan kommer att uppdateras då och då)
October 26, 2003
Grymt kort!
Hoppas 3dje partstillverkarna kan hitta på någon bättre kylarlösning. Och lite surt att den kräver 2st molex:ar, och jag som bara har ett 300W agg 😐 Skall dock bli kul att se vad ATI kontrar med. Och först då kan man se vad som kommer inhandlas efter sommarn 🙂
March 15, 2002
AMD_RULEZ wrote: Åker inte ifrån R9800XT, så jättegrovt...
X800 kommer piska.
Kanske inte, det är ju ''bara'' ca dubbelt så snabbt i mer krävande situationer :blink:
March 20, 2003
Trevligt att ni tog med
https://www.nordichardware.se/.....highlight=
Känns alltid lika bra att hjälpa till.
July 2, 2002
9800 har ju några månader på nacken så vänta tills X800 serien släpps
för att jämnföra. Just nu känns det som att jämföra AMD's tidiga Palomino Processorer mot AMDs FX Serie nästan. Så ni som funderar på hur grymt detta är vänta tills ATi visar upp något.
Dessutom angående upplösningen så har jag aldrig spelat i högre upplösning
än 1280 i spel och tänker aldrig spela i högre på mina skärmar (17 resp. 19").
March 15, 2002
ReloadMaster wrote: 9800 har ju några månader på nacken så vänta tills X800 serien släpps
för att jämnföra. Just nu känns det som att jämföra AMD's tidiga Palomino Processorer mot AMDs FX Serie nästan. Så ni som funderar på hur grymt detta är vänta tills ATi visar upp något.Dessutom angående upplösningen så har jag aldrig spelat i högre upplösning
än 1280 i spel och tänker aldrig spela i högre på mina skärmar (17 resp. 19").
Skillnaden jämfört med tidigare generationer är hursomhelst väldigt stor. Även om Radeon X800 XT blir lika snabbt eller snabbare så kommer Geforce 6800 ultra fortfarande vara brutalt snabbt.
March 15, 2004
Frågan är väl om ATI kommer att tvinga sina kunder att köpa ny nätdel också? Jag tror inte det och tänker inte göra det heller.
Kan man inte tolka det faktum att Nvidia lanserat denna enorma skapelse som kräver en till PCI plats och en strömtillförsel som jag inte känner ngn i verkligheten som har fn. som en ganska klar indikation på att de är under hård press från ATI och att detta kort "satt långt inne"? Nu har de väl skapat lite andrum iaf.
August 14, 2003
October 24, 2003
Det är ju inte så att man funderar på att byta upp sig till 6800 när man sitter med ett R9800 Pro som går i XT i alla fall...
Det lär ju kosta roevhålet den där, och jag tror att ATi klappar till nVidia rejält när deras nya kommer, men men, den som lever få se som det heter...
February 12, 2003
johan_lojan wrote: Det är ju inte så att man funderar på att byta upp sig till 6800 när man sitter med ett R9800 Pro som går i XT i alla fall...
Det lär ju kosta roevhålet den där, och jag tror att ATi klappar till nVidia rejält när deras nya kommer, men men, den som lever få se som det heter...
499$ i introduktionspris, läste jag nånstans... Under 5950Ultra... 6800U, alltså...
1 Guest(s)