April 17, 2005
GeForce 7800 GTX har knappt hunnit utanför dörren förren 3Dmark-rekorden börjat slaktas obarmhärtigt. En av de första som fått lägga vantarna på NVIDIAs nya flaggskepp och parat ihop dem med övrigt mäkta imponerande hårdvara är Oppainter. En av de riktigt stora på överklockningsscenen. Oppainter har tagit två 7800 GTX-kort, tills vidare "endast" slängt på vattenkylning och parat ihop dem med sin ruskigt högt klockade Athlon 64 FX-55, 3681 MHz (!!). Resultatet av detta är ett par nya rekord som med tanke på omständigheterna kan ökas ordentligt inom en snar framtid.
Systemet som Oppainter kört består i detalj av följande grundkomponenter:
Athlon 64 FX-55 klockad till 3.6GHz+
Processor kyld av kaskadkompressor.
2st GeForce 7800 GTX överklockade till 542 MHz GPU, 1438 MHz minne.
Grafikkorten vattenkylda.
[Image Can Not Be Found]
Oppainter har slagit nya rekord i alla tre 3Dmark-testerna och det är inte precis med någon futtig marginal heller. Här nedan är de nya rekorden:
3Dmark05: 16086 poäng
3Dmark03: 34891 poäng
3Dmark2001: 48046 poäng
Minst sagt imponerande och detta är trots att Oppainter inte slängt på sin kaskadkylning på grafikkorten, något som borde ge en ordentlig ökning i överklockning. Med andra ord lär vi höra mer om detta snart, men tills dess kan man läsa mer om Oppainters bravader på XtremeSystems.
BloodMan wrote: han är sponsrad konstigt.
Haha ja och om du hade varit sponsrad hade du fixat samma resultat eller? 🙂
Förstår inte att alla tror det bara är att sätta in den värsta hårdvaran och sedan överklocka en 15 min eller så. Det krävs mycket kunskap och erfarenhet för att nå så här långt, visst du kommer långt med bra hårdvara men du har inte en chans mot de här killarna utan god kunskap.
Tekniknörd som gillar att träna.
May 1, 2005
badbolll wrote: Nu blir jag lite sne.
Han får snart mer i 3dmark05 än vad jag får i 01.
Och endå tycker jag min burk är hyffsad..
ja.. grejerna blir gamla fort!
Jo, de får han förvisso, men det är en sjukligt överklockad och svindyr burk. Så sålänge inga "vanliga" människor äger samma grejor och får de poängen med oöverklockad hårdvara så borde du faktiskt inte känna dig så däppig 🙂
May 1, 2005
Mean Machine wrote: [quote=ElWeed][quote=Mean Machine]Herrejävlar, nästan 35K poäng i '05...
Iofs SLI, men ändå, inte illa.
No, no 16k!
Aj, satan... Skrev fel..
'03 menade jag, självklart.
Men undrar hur mycket de kan klämma ut när A64X2 kommer ut, då j**lar borde det bli åka av.
Finns den inte uta än då?
1 Guest(s)