April 17, 2005
NVIDIA har nu lanserat sin nya grafikkortsserie GeForce 8800 och arkitekturen som gått under utvecklingsnamnet G80 har varit lite av ett mysterium ända in i slutet men nu är det så dags för NVIDIA att släppa ut sina nya kort på marknaden. Vi har nyligen fått in NVIDIAs nya flaggskepp i vårt testlabb och i väntan på att få klar vår fullskaliga recension har vi gjort en förhandstitt där vi ger lite information om NVIDIAs flaggskepp och där fokus ligger på överklockning. GeForce 8800 GTX är verkligen ett extremt grafikkort och ett grafikkort riktat mot entusiaster borde även behandlas som ett sådant. Marcus "Kinc" Hultin har gjort lite överklockningstester med NVIDIAs nya krets och som ni kan se i vår artikel är det mycket lovande resultat.
Grafikkorten har de senaste åren blivit allt mer avancerade och det faktum att både transistorantal och strömförbrukning sprungit om de specifikationer vi ser för processorer är ett tydligt tecken på detta. Men denna generation, där vi syftar på NVIDIA G80 och ATIs kommande R600, krets verkar bli något utöver det vanliga.
February 10, 2003
Men till vilken Pris-bara för de som bada i Pengar de ska köpa och köpa so att de bli billigare och man komma sen över son.
Än so länge räcka min fram ett År -till att de Spele för DX10 utkomma sen bli det roligt.
För Vistas Skull skulle jag inte köpa den här Kortet,bara de Spele ska ja bli nästan som ekta.
Jag kör redan med Vista -Beta och det se bra ut och funka ganska so bra.Jag tru att dett go bättre av med WINDOWS-XP,men varför byta har ingen Lust till detta.............Klaus
December 1, 2004
lady wrote: Hur kommer g80 att stå sig mot cad kort ?
skulle vilja se lite tester i softimage xsi eller max ..sedan tycker jag att ni borde ha med något spel tester...
Detta är bara en förhandstitt. Vi har haft kortet i labbet sedan i tisdags och hari nte hunnit färdigställa den kompletta recensionen som kommer att komma upp så snart det bara går.
February 10, 2003
Desvidare tru jag att den första som lyckas komma i 3DMark 2001 SE över 100 000 Punkte den vinna nogonting-från vem vet man inte en.
Bara Känsla säger mig detta-3DMark 2001SE var jämd med-Testen är egendligen inte so från Betydelse,men den räcknas endå hela Tiden.
Na,ja mal vänta på det som komma.........Klaus
September 17, 2001
Väldig intressant att se att ni drar på så här brutalt på sprillans nya grejor direkt när de lanseras. Har inte sett någon annan sida göra det, och jag har läst igenom alla G80-recensioner och förhandstittar jag kunnat komma över.
Orginellt, kyligt och underhållande.
EDIT: Ser givetvis fram emot den kompletta recensionen. Alltid väldigt informativa och fina. Fortsätt i denna stil :- )
September 12, 2001
NH|sibbor wrote: Väldig intressant att se att ni drar på så här brutalt på sprillans nya grejor direkt när de lanseras. Har inte sett någon annan sida göra det, och jag har läst igenom alla G80-recensioner och förhandstittar jag kunnat komma över.
EDIT: Ser givetvis fram emot den kompletta recensionen. Alltid väldigt informativa och fina. Fortsätt i denna stil :- )
Kinc sätter full gas från början...inga halvmesyrer här inte. 🙂
December 1, 2004
skiroy wrote: [quote=NH|sibbor]Väldig intressant att se att ni drar på så här brutalt på sprillans nya grejor direkt när de lanseras. Har inte sett någon annan sida göra det, och jag har läst igenom alla G80-recensioner och förhandstittar jag kunnat komma över.
Kinc sätter full gas från början...inga halvmesyrer här inte. 🙂
Jag som sitter här och har dåligt samvete för att jag inte hunnit köra något ordentligt 🙂 Så fort recensionen är gjord kommer jag lägga all fokus på 8800GTX och jakt på nya WR. Var väldigt llängesedan jag kände mig så här motiverad att köra hårt 😀
Hani wrote: dom borde ha släppt en billigare variant tycker man typ för 3000kr?
Det kan vi nog räkna med att det dyker upp så fort dagens generations grafikkort spelat ut sin roll som low och mid-end.
May 2, 2006
Kinc, jag blir lite konfunderad när ni skrev att det var Samsung BJ10 minnen på 8800GTX, därav möjliga att klocka till 2200+MHz.
På Beyond3D skriver de att 8800GTX har Samsung BJ11 minnen som redan går på max (1800MHz).
http://www.beyond3d.com/review.....x.php?p=03
(texten direkt under bilden på det nya NVIO-chipet)
Kan det vara så att XFX har släppt sina med bättre minnen när de inte fick överklocka kortet??
1 Guest(s)