September 1, 2002
skiroy wrote: [quote=Dinos]Alltså... hur långt är kortet egentligen? Det skulle inte gå in i min Antec P150-låda. Har tom svårt att få plats med ett X1900.
28 cm om jag minns rätt.
😮 OK då skulle det inte gå in i P150:n. Mitt X1900 är 21 cm och slår nästan i HDD-racken.
May 2, 2006
Det verkar som om kortet är exakt 26,7 cm (10,5 tum) och inte 28 cm som tidigare sades. Dessa 1,3 cm kan vara värdefulla.
Cyberhof, om du fortfarande sitter med skallen intryckt i chassit och ett måttband i ena näven så kan du väl plinga om det visar sig att 26,7 cm räcker utan att behöva slakta HD-racket. Annars så får jag väl riva ut burken igen.. 😛
December 1, 2004
stege99 wrote: Kinc, jag blir lite konfunderad när ni skrev att det var Samsung BJ10 minnen på 8800GTX, därav möjliga att klocka till 2200+MHz.
På Beyond3D skriver de att 8800GTX har Samsung BJ11 minnen som redan går på max (1800MHz).http://www.beyond3d.com/review.....x.php?p=03
(texten direkt under bilden på det nya NVIO-chipet)
Kan det vara så att XFX har släppt sina med bättre minnen när de inte fick överklocka kortet??
Jag upptäckte nu att anton av misstag skrivit över sida 2 🙂 http://www.nhw.se/Recensioner/.....ivelse=433 Där ser du en bild på 1.0ns minnet, BJ1A. Så vitt jag vet har alla 8800GTX dessa bga-chip.
May 2, 2006
Kinc wrote: [quote=stege99]Kinc, jag blir lite konfunderad när ni skrev att det var Samsung BJ10 minnen på 8800GTX, därav möjliga att klocka till 2200+MHz.
På Beyond3D skriver de att 8800GTX har Samsung BJ11 minnen som redan går på max (1800MHz).http://www.beyond3d.com/reviews/nvidia/g80-arch/index.php?p=03
(texten direkt under bilden på det nya NVIO-chipet)
Kan det vara så att XFX har släppt sina med bättre minnen när de inte fick överklocka kortet??
Jag upptäckte nu att anton av misstag skrivit över sida 2 🙂 http://www.nhw.se/Recensioner/?page=2&skrivelse=433 Där ser du en bild på 1.0ns minnet, BJ1A. Så vitt jag vet har alla 8800GTX dessa bga-chip.
Tackar. Ja jag var inne på xtremesystems och det verkar som att du har rätt i att alla GTX har BJ1A minnen, vilket är trevligt. 😀
January 7, 2004
stege99 wrote: Det verkar som om kortet är exakt 26,7 cm (10,5 tum) och inte 28 cm som tidigare sades. Dessa 1,3 cm kan vara värdefulla.
Cyberhof, om du fortfarande sitter med skallen intryckt i chassit och ett måttband i ena näven så kan du väl plinga om det visar sig att 26,7 cm räcker utan att behöva slakta HD-racket. Annars så får jag väl riva ut burken igen.. 😛
Nu har jag mätt igen och det ser faktiskt ut som om det ska funka precis men jag vet inte hur det kommer se ut om man har någon hårddisk i det racket eftersom den sticker ut lite gran från racket har jag för mej (det var ett tag sedan jag hade en hdd där)...
Och jag har skallen intryckt i chassit med en tumstock inte måttband.
May 2, 2006
cyberhof wrote: [quote=stege99]Det verkar som om kortet är exakt 26,7 cm (10,5 tum) och inte 28 cm som tidigare sades. Dessa 1,3 cm kan vara värdefulla.
Nu har jag mätt igen och det ser faktiskt ut som om det ska funka precis men jag vet inte hur det kommer se ut om man har någon hårddisk i det racket eftersom den sticker ut lite gran från racket har jag för mej (det var ett tag sedan jag hade en hdd där)...
Kanon, bra jobbat och stort tack Cyberhof. 🙂
Man kanske får plats med 1st hårddisk om den inte ligger i samma höjdnivå som graffet (den undre har jag för mig). Annars så var det viktigast att ha kvar HD-racket för att det blir bättre kylning med den tunneleffekt som det skapar tycker jag. Jag har fn en 120mm fläkt på insidan racket (med de 2 klämmorna som kom i andra revisionen) vilket kyler spänningsregulatorerna på mitt X1900XTX och moderkortets nordbrygga ännu bättre. Detta är bara att glömma med 8800GTX dock.
Än en gång, tack för insatsen.
December 21, 2005
January 7, 2004
stege99 wrote: [quote=cyberhof][quote=stege99]Det verkar som om kortet är exakt 26,7 cm (10,5 tum) och inte 28 cm som tidigare sades. Dessa 1,3 cm kan vara värdefulla.
Kanon, bra jobbat och stort tack Cyberhof. 🙂
Man kanske får plats med 1st hårddisk om den inte ligger i samma höjdnivå som graffet (den undre har jag för mig). Annars så var det viktigast att ha kvar HD-racket för att det blir bättre kylning med den tunneleffekt som det skapar tycker jag. Jag har fn en 120mm fläkt på insidan racket (med de 2 klämmorna som kom i andra revisionen) vilket kyler spänningsregulatorerna på mitt X1900XTX och moderkortets nordbrygga ännu bättre. Detta är bara att glömma med 8800GTX dock.
Än en gång, tack för insatsen.
Jodå en disk får du nog plats med utan problem.
Har själv moddat min p180 (har gamla versionen) så jag har fläktar både framför och bakom racket men då får jag nog göra mej av med ena fläkten när jag köper kortet jag också... 🙁
Mitt chipset sjönk med över 10grader i load med fläkten där...
1 Guest(s)