August 22, 2005
Det är på TechSpot.com man lyckats få tag på detaljer kring Innovisions kommande GeForce FX-grafikkort. Det handlar om budgetmodellerna 5600 och 5200 som kommer vara nVIDIAs budgetval för den som vill få DX9.0-stöd. Det finns bland annat bilder på korten som visar att Innovision använt sig av en svartfärgad PCB för ett unikare utseende. Man kan även lägga märke till den passiva kylningen på 5200-modellen vilket är en klar kontrast mot 5800-modellernas kylare.
Ni kan få mer information om kortens tillbehör och bilder på TechSpot.com, men här nedan finns två smakprov.
[Image Can Not Be Found] Innovision GeForce FX 5200 | [Image Can Not Be Found] Innovision GeForce FX 5600 |
January 5, 2003
March 10, 2003
Hmm 5200:an skulle fungera fint i min andra dator om den inte blir för
dyr och om den klarar ge Ati9000 en match..sedan kan man kanske klocka det lite.. knöka på en 80/120 fläkt @ 7volt för kylning.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
Dr_spackel wrote: Hmm 5200:an skulle fungera fint i min andra dator om den inte blir för
dyr och om den klarar ge Ati9000 en match..sedan kan man kanske klocka det lite.. knöka på en 80/120 fläkt @ 7volt för kylning.
Prestandan på 5200 Ultra verkar vara överlag snäppet bättre än ATi R9000 Pro. I ett par tester är det ett relativt stor skillnad och med AA och AF aktiverat är det mycket stor skillnad till nVIDIA-kortets fördel.
Blue_Moon_: Kan bara hålla med dig... tycker alltid det är trevligt med lite nya designer osv även om det inte hjälper något för prestandan precis. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
silke wrote: den med passiv kylning har ju en kontakt för fläktar!! undrar hur mycket kräm den kan ge ut?
Jo jag kan tänka mig att själva kortlayouten baseras kring nVIDIAs referensdesign och där använder de en fläkt så förmodligen har de bara struntat i att använda uttaget. Eller så försöker de lura oss med denna bilden.. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)