August 22, 2005
Enligt Nvidia kommer det komma en ny grafikkrets från dom kallad GeForceFX 6800. Men redan nästa månad ska man kunna se på lite recension på GeForceFX 6800.
Kortet kommer finnas i en 128mb variant och en 256mb variant ddr minnen. Nvidia har bestämt sig för att andvända "vanliga" ddr minnen istället för DDR2, kostaden skulle bli för hög.Nvidia säger att kortet kommer absolut att vara snabbare än ATIs Radeon 9800 PRO. Vad GeForceFX 6800 kommer att kosta är fortfarande okänt.
November 15, 2002
Tja, med tanke på hur lång tid det tog för nvidia att få ut sitt GFFX 5800 utgår jag från att man ska vänta med att vara allt för entusiastisk. Det lär ta ytterligare ett par månader efter lanseringen innan vi får se detta kort i handeln. ATI lär med andra ord ha en del tid på sig att lansera något minst lika bra.
March 15, 2002
miloheke wrote: Tja, med tanke på hur lång tid det tog för nvidia att få ut sitt GFFX 5800 utgår jag från att man ska vänta med att vara allt för entusiastisk. Det lär ta ytterligare ett par månader efter lanseringen innan vi får se detta kort i handeln. ATI lär med andra ord ha en del tid på sig att lansera något minst lika bra.
r350 med 256 mb minne o 920 mhz minnen kommer säkert dra fett. men detta kortet ska tydligen vara dubbelt så snabbt som nv 30 i samma klockfrekvens. iaf i q3 me anisotropisk filtering o fsaa. antagligen ganska mycke snabbare än r350. men de lär ju bli sönderägt av r400 som tydligen ska vara ruskigt jävla svensnabbt. men de lär vi få vänta ett tag på. skillnaden mellan r300 o r400 ska va ännu större än mellan r200 och r300.
January 4, 2003
Edhunter wrote: jag tror säkert att den kanske kan va lika bra eller lite bättre, nvidia har ju haft ett tag på sig att kopiera succen 9700PRO nu va det gäller allt i princip så misslyckas dom denna gången ÅXÅ hade ajg fanimej lagt ner hela företaget:D
Glöm inte att Ati misslykades 3 ggr också, de bara 9xxx serien som har gått lyckad. Nvidia har bara misslyckats en gång o de me FX.
November 26, 2002
Jag håller helt med miloheke. GX FX har knappt hunnit ut i affärerna förrän nVidia börjat hypen om deras nya kort som kommer vara "mkt snabbare än 9800". Det återstår att se. De sa ju att GF FX skulle vara "mkt snabbare" än 9700, vilket det INTE var. Snabbare, visst...i vissa tester men inte i närheten av det de sa. Jag tycker vi ska vara glada över att den här "tävlingen" mellan dessa grafikkortsjättar. nVidias flopp har kanske fått dem att tänka om. När väl 6800 kommer så har ATI garanterat en ny produkt som de kommer lansera osv. Det kommer hålla på så tills jag startar eget och tar över hela marknaden. Nån som är på ?
December 23, 2002
Matts wrote: [quote=Edhunter]jag tror säkert att den kanske kan va lika bra eller lite bättre, nvidia har ju haft ett tag på sig att kopiera succen 9700PRO nu va det gäller allt i princip så misslyckas dom denna gången ÅXÅ hade ajg fanimej lagt ner hela företaget:D
Glöm inte att Ati misslykades 3 ggr också, de bara 9xxx serien som har gått lyckad. Nvidia har bara misslyckats en gång o de me FX.
Jaså du, haha. Nvidia gjorde rena skit kort då 3Dfx regerade, bara skräp.
Matrox + Voodoo1/2 = Power, då alltså.
August 22, 2005
Sunray wrote: [quote=Matts][quote=Edhunter]jag tror säkert att den kanske kan va lika bra eller lite bättre, nvidia har ju haft ett tag på sig att kopiera succen 9700PRO nu va det gäller allt i princip så misslyckas dom denna gången ÅXÅ hade ajg fanimej lagt ner hela företaget:D
Riva TNT kickade alla tillgängliga Voodoo-kort när det kom... 3DFX regerade aldrig 😛
January 4, 2003
Sunray wrote: [quote=Matts][quote=Edhunter]jag tror säkert att den kanske kan va lika bra eller lite bättre, nvidia har ju haft ett tag på sig att kopiera succen 9700PRO nu va det gäller allt i princip så misslyckas dom denna gången ÅXÅ hade ajg fanimej lagt ner hela företaget:D
Jag syftar på GeForce GTS,GeForce 2 Ultra,GeForce 3 Ti 500..dem va dem bästa på marknaden på deras tid.
September 17, 2001
UndaC wrote: Sorry guys, ingen källa. Kortet i fråga är NV35 och att det ska heta 6800 är nog inte ens säkert än. *tar bort nyheten*
Ehm, vad hände med "enligt nVidia" då? Är inte dem källan?? Hump!
Aja, berätta vart ni fick reda på det. Bara 1 april här med? Lattjo 🙄 !
November 29, 2001
sibbor wrote: [quote=UndaC]Sorry guys, ingen källa. Kortet i fråga är NV35 och att det ska heta 6800 är nog inte ens säkert än. *tar bort nyheten*
Ehm, vad hände med "enligt nVidia" då? Är inte dem källan?? Hump!
Aja, berätta vart ni fick reda på det. Bara 1 april här med? Lattjo 🙄 !
Det är en ny aspirant som skrev nyheten. Jag har inte briefat honom ordentligt med alla regler ännu.
Detta var ju typ tredje nyheten han skrev och jag har haft fullt upp med Gainward GeForce FX 5800 Ultra...
1 Guest(s)