April 17, 2005
Under gårdagen så kunde ni läsa om hur det spånades om att Office-paket skulle finnas tillgängligt direkt i din browser. Detta var ju då mest spekulationer och inget konkret även tanken inte kändes alltför främmande. I en nyhetsartikel hos cnet så kan nu läsa om att Sun, som har OpenOffice men även det närbesläktade StarOffice, och Google, som har sitt nätverksbaserade tänkande, har ett samarbete på gång. I artikeln så öser Suns CEO Scott McNealy beröm över Googles lösningar och programvaror och det hela verkar som att vi kommer se att djupare samarbete mellan de två, men vi kommer veta säkert senare under dagen efter den gemensamma presskonferensen de ska hålla.
Källa: cnet
November 23, 2001
Kan bli spännande om man löser säkerhetsfrågorna. Dessutom hoppas jag att dom ändå kommer att varna för att det är lika öppet som att skicka mejl osv. när man använder tjänsten.
Men jag kan ändå komma på flera olika situationer när det kan passa in att köra någon form av webbaserat office.
April 27, 2004
Undrar om det inte ar program som kors pa servern och du som ser framsidan av programmet pa servern... Ungefar som tunna klienter...
Sjalv anvander jag Siebel 7.5 (Call Centre) om dagarna har i England genom en webblasare medans sjalva programvaran kors pa en server i Holland (Amsterdam om jag minns ratt)...
Har man bara en god natverkskoppling sa fungerar det utan problem.
1 Guest(s)