April 17, 2005
Google har växt till ett mjukvaruföretag med få jämlikar. Dess utveckling har inte bara varit snabb utan också väldigt framgångsrik, beroende på hur man ser det dock. Google börjar närma sig en sådan storlek att folk nu börjar spekulera kring hur det skulle bli om Google väljer premiera sina egna tjänster och produkter över andras. Hos CentralDesktop Blog har det publicerats ett inlägg om Google och dess strategi för annonsering. AdWords är Googles främsta inkomstkälla och också grunden till dess framgång. I inlägget listas en lång rad med vanliga nyckelord där Googles egna produkter premieras framför andra.
August 16, 2003
idioti, precis som med Windows, där betalar man pengar, och så måste dom ta bort program som man vill använda, det blir ju bara ännu mer att ladda hem, det är ju sjukt mycket som man måste ladda hem efter en formatering (om man inte kör med en ghost).
aja, nu vart jag förbannad. men jag håller med det som Helig skrev.
March 14, 2001
Delph1 wrote: Fast det är ju lite som Microsoft och deras Windows. De får inte inkludera MSN Messenger och Media Player eftersom det är osjysst mot andra, trots att det är deras eget OS.
Borde inte det samma gälla för Google isf? Även om det nu känns rätt upp och ner.
//Andreas
På sätt och vis har du rätt, men det är ju pga av att Microsoft är så pass stora och att deras windows levereras med i stort varje dator som säljs, så där har ju microsoft monopol på varenda tjänst från första starten av datorn. Google däremot får du själv knappa i webläsaren och du kan således själv påverka vilken sökmotor du använder. Sen att Google råkar vara den största sökmotorn ändra inte saken, anser jag..
1 Guest(s)