April 17, 2005
När MSI nu officiellt lanserar sitt Big Bang moderkort är det mesta redan avslöjat om detta ganska spännande moderkort. Först och främst är det MSIs så kallade Fuzion-teknik som baseras på Lucid Hydra kretsen. Denna teknik gör det möjligt för användare att para olika grafikkortsmodeller med inte bara olika specifikationer utan med helt unika arkitekturer i ett och samma system. Lucid Hydra fördelar arbetsbördan mellan grafikkorten utan att man behöver använda proprietära tekniker som CrossFire eller SLI.
Något oväntat lägger inte MSI så hög vikt vid sitt Fuzion-stöd i sitt pressmeddelande vilket gör oss något oroade. Men Big Bang kommer med andra godsaker som bland annat en ljudkrets från Creative med stöd för både EAX Advanced HD 5.0 samt THX TruStudio PC.
THX TruStudio PC låter användare få full kontroll över sin ljudkrets och omfattar flera olika funktioner som att skala upp stereosignaler till flera kanaler eller optimera ljudkvalitén i komprimerade musikfiler.
MSI Big Bang baseras i övrigt på Intel P55-styrkretsen och ska dyka upp på marknaden den 29 oktober men med vilken prislapp är ännu oklart.
[Image Can Not Be Found] MSI Big Bang (Bildkälla: Softpedia)
August 16, 2003
Wingman wrote: Omg, en ljudkrets från Creative?! Fly!...stackars användare lär inte få se uppdateringar på några år...
jag har kört med Creative ljudkort sedan uppskattningsvis 94 och jag har haft väldigt få problem, drivrutinsuppdateringar släpps lite nu och då, visst hade man kanske kunnat önska att det var oftare och bättre men mitt ljud fungerar då klockrent så jag vill inte klaga.
July 4, 2008
Poontus wrote: jag har kört med Creative ljudkort sedan uppskattningsvis 94 och jag har haft väldigt få problem, drivrutinsuppdateringar släpps lite nu och då, visst hade man kanske kunnat önska att det var oftare och bättre men mitt ljud fungerar då klockrent så jag vill inte klaga.
Om du nu inte har använt Vista så kan vi förstå att du inte haft problem. Drivrutinsproblemen har varit för de som kört vista och speciellt 64 bitars. Creative har bla uteslutit vissa funktioner i sina drivrutiner eftersom de inte fungerade med vista. Detta fixades ca. 2 år efter lanseringen av vista.
July 4, 2008
Poontus wrote: men det är fixat nu så då är det ju inte mycket att klaga över?
Ja nu är det fixat, men ska inte behöva ta så pass lång tid när man lagt pengar på deras produkt och inte får de funktioner som anges i specifikationerna. Bara för att det är fixat tycker jag inte att vi ska glömma deras misstag, de ska få sota för det helt enkelt.
July 4, 2008
Poontus wrote: som tyskarna med anda världskriget?
men i alla fall om man ska spela och vill ha dom senaste funktionerna, säg EAX Advanced HD 5.0 så har man väl inte så många alternativ?
Haha lustigt att du nämnde det, för jag tänkte först dra den jämförelsen men gjorde dock inte.
Asus Xonar kort emulerar ju Liknande ljudtekniker som ursprungligen utvecklats av Creative så jag skulle ju hellre köpa ett Asus ljudkort. Vet inte exakt vad det är för tekniker som Asus i dagsläget stödjer men har för mig att de ska räcka ganska långt. Sen verkar ju inte Creative vara så mycket bättre bara för att de har hårdvarustöd för sina tekniker.
1 Guest(s)