November 29, 2001
Pappa-Scan wrote: [quote=UndaC][quote=Pappa-Scan]Det verkar som att ni börjar bli måttligt populära bland hårdvarutillverkarna 🙂
njae snarare är det frukten av vårt system med ämnesexperter som var och en enbart sysslar med sitt område samt det att jag numera sysslar med NH på heltid
Ja, och därför börjar hårdvarutillverkarna gilla er eftersom ni är så pass kunniga på olika områden.
fast det kan ju lika gärna slå tillbaka mot dem 😉
men jo det ger oss ju en kredibilitet som gör att tillverkare vill skicka till oss
sen är det ju återförsäljare och distrubitörer som använder NH som deras bas för produk´tutvärderingar också
November 29, 2001
hest wrote: Ett önskemål..
Doom3benchmarking på äldre kort vore verkligen guld värt.
Nu börjar man ju undra ifall ens GF4 räcker till att få acceptabel framerates i doom3 (o kan vara bra som guide till hur halflife2 kommer arta sig)
Vi kommer givetvis benchmarka Doom 3 när det blir officiellt tillgängligt. Att benchmarka betaversioner eller alphaversioner som vissa siter gjort anser jag personligen både vara menlöst och missvisande dock.
Jag vet inte hur det är med Half Life 2, bygger det på Doom 3 motorn eller har de kodat en helt egen motor?
December 6, 2002
May 19, 2003
jo, men IDsoftware nämnde ju att de byggt D3 motorn med ett geforce3 som minimala hårdvaran som krävs..
Man börjar ju undra ifall det blir så.
Men det blir väl som med quake1 när det släpptes.. då räckte inte 486:an till.. är ju bara att acceptera att det blir lite trögt när nya grafikkortsstandarder kommer till.
2 Guest(s)