August 22, 2005
Det händer trevliga saker på Comdex Las Vegas 2003 och en av de mest iögonfallande (no pun intended) produktvisningarna var den som Liebermann Inc. Och OCZ Inc.stod för. De visade upp deras nya monitor serie Grand Canyon som drevs av MachL 3.8-datorer.
Dessa enorma monitorer är en av marknadens största högupplösta LCD-displayer för diverse professionella grafikapplikationer, presentationer m.m.
Grand Canyon-monitorerna finns i tre olika storlekar, 76”, 81” och slutligen flaggskeppet på hela 92” (!). Alla tre modellerna är panelbaserade med 4 identiska displayer i bredd, med minimalt mellanrum. För flaggskeppet är det 4 st 23” TFT-paneler med 1600x1200-upplösning som används och ger en effektiv upplösning på 6400 x 1200 pixlar.
Detta är onekligen imponerande skapelser som får vilken datorentusiast som helst att bli knäsvag. Och om inte monitorerna själva gör dig knäsvag är risken stor att priset lyckas, toppmodellen går lös på ca 140 000 SEK.
[Image Can Not Be Found]
Du kan hitta ingående specifikationer på monitorerna här.
laudanum wrote: Om det är 4 st 23" skärmar de bara satt bredvid varandra kan det väl knappast bli 92" från hörn till hörn? Det borde bli några tum mindre isf. Eller räknar de på något annat sätt med sammansatta skärmar?
Eftersom förhållandena är annorlunda (varken 4:3 eller 16:9) blir det inte lika stor effektiv bildyta som på de flesta 92"-bildytor. Det verkar som att de helt enkelt tagit panelernas storlek x 4 när de fått fram displayernas "bildstorlek".
Om mina uträkningar stämmer borde diagonalen vara runt 75", så det är ju en tolkningsfråga vad som är rätt. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
Laglorden wrote: http://plex.us/outbursts/liebermann.html :arg:
Nu när jag såg den där länken kom jag på att jag läst om det här företagets vara och icke vara innan..
Speciellt angående de där Vapochill-baserade burkarna... 😕
Tekniknörd som gillar att träna.
September 1, 2002
Laglorden wrote: http://plex.us/outbursts/liebermann.html :arg:
Någon som kan sammafatta vad det handlar om?
1 Guest(s)