April 17, 2005
Windows XP är på väg att få en efterföljare i form av Windows Vista, men det betyder inte att det för det är ett dött operativsystem bara för att Microsoft har utvecklat ett nytt. En möjlighet för Windows XP att leva kvar vore ju som en billigare variant, eller då rent av gratis; finansierad av reklam då. XYZcomputing har tittat närmare på möjligheterna för ett operativsystem baserat på reklaminkomster, men då givetvis även vad som står i vägen för Microsoft innan vi kan se ett eventuellt gratis Windows.
"Advertising is a very interesting thing. Whether you like it or not (probably not) it is a force to be reckoned with and has formed the backbone of today's media. While it can be annoying, advertising is the foundation of today's free content media, something which includes much of the internet."
August 11, 2005
mitrix wrote: Tror knappast att microsoft kommer göra XP gratis, deras mål lär ju vara att få så många som möjligt att övergå till det nya systemet, vilket skulle motverkas om man fick det äldre gratis!
De kanske insett att det går att få xp gratis på ett väldigt enklet sätt i dagsläget och därför släpper den för en billig peng (eller rent av gratis)?
Skulle verka som ett sjuhelsikes sätt att få folk att ändra uppfattning/tycka bättre om microsoft...
December 17, 2005
csm101 wrote: [quote=mitrix]Tror knappast att microsoft kommer göra XP gratis, deras mål lär ju vara att få så många som möjligt att övergå till det nya systemet, vilket skulle motverkas om man fick det äldre gratis!
De kanske insett att det går att få xp gratis på ett väldigt enklet sätt i dagsläget och därför släpper den för en billig peng (eller rent av gratis)?
Skulle verka som ett sjuhelsikes sätt att få folk att ändra uppfattning/tycka bättre om microsoft...
hmm så folk tycker sämre? om Microsoft för att dom tar betalt för sin/sina tjänster ?
August 11, 2005
Bjornstrom wrote: [quote=csm101][quote=mitrix]Tror knappast att microsoft kommer göra XP gratis, deras mål lär ju vara att få så många som möjligt att övergå till det nya systemet, vilket skulle motverkas om man fick det äldre gratis!
hmm så folk tycker sämre? om Microsoft för att dom tar betalt för sin/sina tjänster ?
Nej, folk tycker säkert om microsoft, fastän de får betala (precis som för allt annat). Men de kommer iaf inte tycka mindre om MS om man får xp gratis eller till en väldig låg kostnad.
December 17, 2005
csm101 wrote: [quote=Bjornstrom][quote=csm101][quote=mitrix]Tror knappast att microsoft kommer göra XP gratis, deras mål lär ju vara att få så många som möjligt att övergå till det nya systemet, vilket skulle motverkas om man fick det äldre gratis!
Nej, folk tycker säkert om microsoft, fastän de får betala (precis som för allt annat). Men de kommer iaf inte tycka mindre om MS om man får xp gratis eller till en väldig låg kostnad.
Återstår ju att se. Jag skulle nog bli förbannad om jag fick en utgåva full med reklam fast den kostat 0:- 😕
August 11, 2005
Bjornstrom wrote: [quote=csm101][quote=Bjornstrom]
Återstår ju att se. Jag skulle nog bli förbannad om jag fick en utgåva full med reklam fast den kostat 0:- 😕
Då får du helt enkelt köra vidare med a) den du har b)DC-version eller c) köra vista 😀
Ja du fick som med allt där. 😛
Eftersom vi snackade ms nu så dorg jag bara upp de, men klart får du köra linux o allt va de heter med 😉
1 Guest(s)