Gratis Windows med reklam?|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gratis Windows med reklam?
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 6, 2006 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Windows XP är på väg att få en efterföljare i form av Windows Vista, men det betyder inte att det för det är ett dött operativsystem bara för att Microsoft har utvecklat ett nytt. En möjlighet för Windows XP att leva kvar vore ju som en billigare variant, eller då rent av gratis; finansierad av reklam då. XYZcomputing har tittat närmare på möjligheterna för ett operativsystem baserat på reklaminkomster, men då givetvis även vad som står i vägen för Microsoft innan vi kan se ett eventuellt gratis Windows.

"Advertising is a very interesting thing. Whether you like it or not (probably not) it is a force to be reckoned with and has formed the backbone of today's media. While it can be annoying, advertising is the foundation of today's free content media, something which includes much of the internet."

Lady
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
1066362
August 6, 2006 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

ääää är dom dumma..

bli ihjäl spammad utan internet nu eller ?

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1066365
August 6, 2006 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle hellre betala lite överpris för att slippa reklam 😉

mitrix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
1066488
August 6, 2006 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror knappast att microsoft kommer göra XP gratis, deras mål lär ju vara att få så många som möjligt att övergå till det nya systemet, vilket skulle motverkas om man fick det äldre gratis!

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1066562
August 7, 2006 - 8:45 am
sp_Permalink sp_Print

mitrix wrote: Tror knappast att microsoft kommer göra XP gratis, deras mål lär ju vara att få så många som möjligt att övergå till det nya systemet, vilket skulle motverkas om man fick det äldre gratis!

De kanske insett att det går att få xp gratis på ett väldigt enklet sätt i dagsläget och därför släpper den för en billig peng (eller rent av gratis)?

Skulle verka som ett sjuhelsikes sätt att få folk att ändra uppfattning/tycka bättre om microsoft...

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1066655
August 7, 2006 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=mitrix]Tror knappast att microsoft kommer göra XP gratis, deras mål lär ju vara att få så många som möjligt att övergå till det nya systemet, vilket skulle motverkas om man fick det äldre gratis!

De kanske insett att det går att få xp gratis på ett väldigt enklet sätt i dagsläget och därför släpper den för en billig peng (eller rent av gratis)?

Skulle verka som ett sjuhelsikes sätt att få folk att ändra uppfattning/tycka bättre om microsoft...

hmm så folk tycker sämre? om Microsoft för att dom tar betalt för sin/sina tjänster ?

csm101
Member
Medlem
1066656
August 7, 2006 - 1:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=csm101][quote=mitrix]Tror knappast att microsoft kommer göra XP gratis, deras mål lär ju vara att få så många som möjligt att övergå till det nya systemet, vilket skulle motverkas om man fick det äldre gratis!

hmm så folk tycker sämre? om Microsoft för att dom tar betalt för sin/sina tjänster ?

Nej, folk tycker säkert om microsoft, fastän de får betala (precis som för allt annat). Men de kommer iaf inte tycka mindre om MS om man får xp gratis eller till en väldig låg kostnad.

Bjornstrom
Member
Medlem
1066660
August 7, 2006 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=Bjornstrom][quote=csm101][quote=mitrix]Tror knappast att microsoft kommer göra XP gratis, deras mål lär ju vara att få så många som möjligt att övergå till det nya systemet, vilket skulle motverkas om man fick det äldre gratis!

Nej, folk tycker säkert om microsoft, fastän de får betala (precis som för allt annat). Men de kommer iaf inte tycka mindre om MS om man får xp gratis eller till en väldig låg kostnad.

Återstår ju att se. Jag skulle nog bli förbannad om jag fick en utgåva full med reklam fast den kostat 0:- 😕

csm101
Member
Medlem
1066718
August 7, 2006 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote:

Återstår ju att se. Jag skulle nog bli förbannad om jag fick en utgåva full med reklam fast den kostat 0:- 😕

Då får du helt enkelt köra vidare med a) den du har b)DC-version eller c) köra vista 😀

Bjornstrom
Member
Medlem
1066731
August 7, 2006 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=Bjornstrom]

Då får du helt enkelt köra vidare med a) den du har b)DC-version eller c) köra vista 😀

Ja du fick som med allt där. 😛

csm101
Member
Medlem
1066822
August 8, 2006 - 7:48 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=csm101][quote=Bjornstrom]

Ja du fick som med allt där. 😛

Eftersom vi snackade ms nu så dorg jag bara upp de, men klart får du köra linux o allt va de heter med 😉

_Xenomorph_
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 110
1066829
August 8, 2006 - 8:26 am
sp_Permalink sp_Print

Kan ni inte se det framför er? 🙂

Sitter och spelar ett spel och vips så tabbar det ur och det kommer upp en fet popup som man måste klicka på för att stänga ner och kunna gå tillbaks till spelet 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 78
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL