October 31, 2001
Att sätta upp ett fildelningsnätverk är inte alltid det enklaste, men ett smidigt sätt att dela med sig av sina filer är att sätta upp en FTP-server. Vår skribent Aksel har skrivit ihop en guide hur man sätter upp en sådan och konfigurerar den. Programmet som används i guiden är den mycket vanliga BP FTP Server, även känd som G6 FTP Server. I guiden får man lära sig hur man konfigurerar servern efter sina egna behov och hur man tilldelar olika användare olika rättigheter osv.
Du läser guiden här
January 8, 2001
en fundering...
Vore det inte en bra ide att göra en guide då man använder en gratis ftp-server, t.ex. War FTPd. då med största sannolikhet de läsare som blir inspirerade av denna guide kommer att köra en "crackad" version av bf ftp(då iaf inte jag skulle spendera 400 spänn på en ftp-server)...
och War ftpd som var mitt exempel är bara en av flera gratis servrar, War är väl dock den mest kända, och enligt mig den bästa överhuvudtaget(inklusive betalvarianterna)!
den finns att ladda ner på http://www.jgaa.com, sidan är lite rörig, men med lite tur går det att hitta rätt
2 Guest(s)