August 17, 2001
UtmĂ€rkt guide!! Lite lik xbitlabs men det Ă€r sĂ€kert bara slumpen đ NĂ„ja, ska iaf modda mitt kort i veckan för att det ska kunna matcha mitt nya "wonderchip" till 1700+ đ
Vad fÄr du i 2k1 förresten?
Skulle förresten tro att orsaken till att du inte fick nÄn direkt ökning efter vmodden beror sÀkert pÄ att du inte lÀngre var begrÀnsad av grafikkortet lÀngre utan snarare av processorn.
March 11, 2003
Marquzz wrote: UtmĂ€rkt guide!! Lite lik xbitlabs men det Ă€r sĂ€kert bara slumpen đ NĂ„ja, ska iaf modda mitt kort i veckan för att det ska kunna matcha mitt nya "wonderchip" till 1700+ đ
Vad fÄr du i 2k1 förresten?
Tja, det vore vÀl fÄnigt att sÀga annat Àn att X-bits inspirerade mig till voltmoddarna. Ser snyggt och enkelt ut.
Har faktiskt inte kört 01:an med v-moddarna. Den Àr sÄ beroende av ren processorkraft. TÀnkte göra ett par försök i natt. Behöver friskluften.
March 11, 2003
Marquzz wrote: [quote=denstore][quote=Blue_Moon_][quote=denstore]... i GPU:n....
I VPU:n menar du :p
Shysst med 6000p i -03.
?
Ja, ATI kallar ju sina GPU:er för "VPU" (Video Processing Unit) för att skilja sig frĂ„n nVidia som har infört begreppet "GPU". đ
Jag Àr sÄ gammal att det sitter i ryggmÀrgen. SvÄrt att lÀra gamla hundar sitta och sÄ vidare...:)
March 11, 2003
Marquzz wrote: Skulle förresten tro att orsaken till att du inte fick nÄn direkt ökning efter vmodden beror sÀkert pÄ att du inte lÀngre var begrÀnsad av grafikkortet lÀngre utan snarare av processorn.
Har funderat pÄ det ocksÄ. Vet inte riktigt hur 03 funkar, men jag tror jag hade vunnit mer pÄ att fÄ upp minnena de 30 v-modden gav pÄ coren. Eller kanske Ànnu hellre 15-20 pÄ var och en. BÀttre balanserat, och Àven om det sÀgs att man vinner mer pÄ core-klockning, sÄ tror jag ÀndÄ pÄ en viss balans.
January 19, 2003
:z: <-Det dÀr Àr jag nÀr jag drömmer om att jag kan löda
Bra artikel. Jag tror minsann att mitt Hercules ska fÄ sig en omgÄng av diverse verktyg..snart. :bok:
Kul förresten att NH har "vĂ€rvat" en till som diggar grafikkort đ
NĂ„gon som vet vad R350 har för spĂ€nning till kĂ€rnan orginal? Ăr den "voltmoddad" frĂ„n fabrik redan sĂ„ att sĂ€ga? Eller ligger den i nivĂ„ med R300?
Jag kan bara hÄlla med alla andra, mycket bra artikel denstore!
Det Ă€r rĂ€tt fantastiskt vad grafikkorts klocken gör för prestandan i 3Dmark03 för den delen.. đ
korda wrote: Bra artikel. Jag tror minsann att mitt Hercules ska fÄ sig en omgÄng av diverse verktyg..snart. :bok:
Jo vi kÀnde att övriga grafikkorts diggare var lite för blödiga nÀr det gÀllde vÄra kort.. vi behövde nÄgon som Àr snabb och sÀker med lödkolven..
Tekniknörd som gillar att trÀna.
November 29, 2001
Anton aka [NH wrote: Woxxman] Jo vi kÀnde att övriga grafikkorts diggare var lite för blödiga nÀr det gÀllde vÄra kort.. vi behövde nÄgon som Àr snabb och sÀker med lödkolven..
hehe, jag ska se om jag vÄgar lÀgga 9800:at pÄ altaret nu nÀr det kommer in
gĂ„r det Ă„t pipan fĂ„r du stĂ„ för ett nytt, deal? đ
March 11, 2003
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Jag kan bara hÄlla med alla andra, mycket bra artikel denstore!
Det Ă€r rĂ€tt fantastiskt vad grafikkorts klocken gör för prestandan i 3Dmark03 för den delen.. đ[quote=korda]Bra artikel. Jag tror minsann att mitt Hercules ska fĂ„ sig en omgĂ„ng av diverse verktyg..snart. :bok:
Jo vi kÀnde att övriga grafikkorts diggare var lite för blödiga nÀr det gÀllde vÄra kort.. vi behövde nÄgon som Àr snabb och sÀker med lödkolven..
Allt för vÀnligt.
Prestandan skall upp lite till. Under natten har jag fÄtt tag i lite mer om hur jag skall fÄ upp minnena lite till. Man kan visst göra en v-ref mod ocksÄ. Lite kinkig dock. Vad jag har fÄtt fram sÄ brÀnner man garanterat kortet om man gÄr lite för högt.
Det hĂ€r med att löda förresten. Jag skulle inte vilja pĂ„stĂ„ att jag Ă€r nĂ„gon kung pĂ„ det. Det gĂ€ller ju bara att lyckas stĂ€lla sin lödstation pĂ„ en lĂ€mplig temp, och sen inte bli vansinnesarg nĂ€r det börjar brĂ„ka. đ
denstore wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Jag kan bara hÄlla med alla andra, mycket bra artikel denstore!
Det Ă€r rĂ€tt fantastiskt vad grafikkorts klocken gör för prestandan i 3Dmark03 för den delen.. đ[quote=korda]Bra artikel. Jag tror minsann att mitt Hercules ska fĂ„ sig en omgĂ„ng av diverse verktyg..snart. :bok:
Allt för vÀnligt.
Prestandan skall upp lite till. Under natten har jag fÄtt tag i lite mer om hur jag skall fÄ upp minnena lite till. Man kan visst göra en v-ref mod ocksÄ. Lite kinkig dock. Vad jag har fÄtt fram sÄ brÀnner man garanterat kortet om man gÄr lite för högt.
Det hĂ€r med att löda förresten. Jag skulle inte vilja pĂ„stĂ„ att jag Ă€r nĂ„gon kung pĂ„ det. Det gĂ€ller ju bara att lyckas stĂ€lla sin lödstation pĂ„ en lĂ€mplig temp, och sen inte bli vansinnesarg nĂ€r det börjar brĂ„ka. đ
LĂ„ter mycket intressant med den dĂ€r v-ref modden. Ska bli mycket kul att se resultaten. TyvĂ€rr Ă€r det nog i grund och botten ren flyt om man lyckas överklocka minnena ordentligt. Har sett flera "ess" gĂ„ bet pĂ„ minnesöverklockningen, skulle tro det beror mycket pĂ„ ren oflyt. đ
Jo med lite is i magen och ett stabilt handlag sÄ ska det nog gÄ bra. 8)
Tekniknörd som gillar att trÀna.
November 29, 2001
Lurifax wrote: Funkar den hÀr guiden pÄ R9500pro ocksÄ?
Voltmodden lÀr inte göra det till punkt och pricka nej.
Voltmodden lÀr funka pÄ 9700 Pro, 9700 och de 9500 icke-Pro som har 9700-PCB. Men tÀnk pÄ att spÀnningarna lÀr skilja lite beroend epÄ vilket minne korten har.
March 11, 2003
Jag testade ett par tips jag fick av UndaC. T.ex. att inte köra med dubbla skÀrmar. Det gav lite mer poÀng i 3DMark. Testade ocksÄ att dra ner coren till 439. Det gav rÀtt mycket mer. SÄ om det Àr nÄgon som undrar om det Àr lönt att göra modifieringarna, kolla lÀnken...
October 15, 2001
UndaC wrote: [quote=Lurifax]Funkar den hÀr guiden pÄ R9500pro ocksÄ?
Voltmodden lÀr funka pÄ 9700 Pro, 9700 och de 9500 icke-Pro som har 9700-PCB. Men tÀnk pÄ att spÀnningarna lÀr skilja lite beroend epÄ vilket minne korten har.
Finns det nÄgot sÀtt att mÀta spÀnningen pÄ minnerna innan, finns det förklarat nÄgonstans.
March 11, 2003
wiero wrote: [quote=UndaC][quote=Lurifax]Funkar den hÀr guiden pÄ R9500pro ocksÄ?
Finns det nÄgot sÀtt att mÀta spÀnningen pÄ minnerna innan, finns det förklarat nÄgonstans.
Kolla t.ex. denna lÀnken:
http://thecrucible.ca/forums/viewtopic.php?t=83
1 Guest(s)