March 11, 2003
Friamannen wrote: Jag är lite smån00b på detta så jag förstår inte riktigt vad du gjorde för vattenkylning.. fyllde du bara ett block med vatten och satte på eller? För det står ju ungefär "vattenblock - 400kr" men det måste ju vara radiator, pump, slangar osv.. ?
Du har såklart rätt i att man måste ha vattenkylning redan, men ett block avsett för Radeon kostar cirka 400. Men du skulle nästan kunna bli dyrare att uppgradera till ett nyare kort än att köpa vattenkylning. För t.ex 2000kr kan man få en rätt hyfsad anläggning.
April 26, 2003
March 11, 2003
Friamannen wrote: Ja ok då förstår jag bättre.. framgick på bilderna att det bara var ett vattenblock monterat men man såg inga slangar.. kan ju vara lite konfunderande för nybörjare som jag 🙂 iofs du kanske skrev vad du använde för radiator, pump osv... kan ju ha missat det
Jag tyckte nog inte det var riktigt relevant, men du kan gärna få reda på allt jag har om du tycker det är intressant.
April 26, 2003
March 11, 2003
BiG wrote: [quote=denstore]Jag tyckte nog inte det var riktigt relevant, men du kan gärna få reda på allt jag har om du tycker deet är intressant.
Jag vill gärna vet vad du kör med för vattenkylnings-prylar 🙂
Det är ett lite moddat Innovateksystem. Innovacool V3 processorblock, dual radiator, deras kylblock till nordbrygga och graffe samt deras stora tank. Eheim 1048. Har bytt ut alla nipplarna så att jag kan köra med tjockare silikonslangar med 10mm innerdiameter. Något annat av intresse? 🙂
3 Guest(s)