August 22, 2005
Idag publicerar vi på NordicHardware våran första spänningsmodifikationsguide. Vi ska kika närmare på hur man kan ge sin processor lite mer spänning om man äger ett nForce2-baserat Soltekmoderkort och känner sig säker med en lödkolv. Om det finns intresse kommer vi förhoppningsvis att kunna publicera flera spänningsmodifikationer i framtiden, har ni några speciella produkter ni vill se under lödkolven är ni välkomna att skriva en liten rad i forumet!
"Processorns spänningsmatning sköts av en spänningsregulator med beteckningen HIP6302. Specifikationerna visar att den endast är specificerad för att ge ut upp till 1.85V, vilket också är maxspänningen som BIOS-inställningarna tillåter. 1.85V är inte alltid tillräckligt, och givetvis finns det en bot. Det man gör är att lura spänningsregulatorn att den ger ut för låg spänning, och därmed ge en högre utspänning..."
[Image Can Not Be Found]
Läs hela recensionen här
January 20, 2003
keffing wrote: nåt som skulle sitta fint skulle vara en lödningsguide... har försökt mig på lödning, men det måste vara nåt jag missat eftersom jag aldrig lyckas... tror många inte ger sig på såna här grejer eftersom de inte riktigt kan "lödningsteknikerna", som jag tex...
Löda är någonting man lär sig när man gör det , inte när man läser om det.
Visst går att ge lite tips osv, men du lär dig inte att löda genom att läsa en text.
September 17, 2001
Intressant läsning faktiskt. Skulle själv vilja våga mig på en voltmodd på mitt moderkort så prollen kommer högre än "ynka" 3.5GHz.
Noddan, vart hittade du info om hur du skulle löda? Har frågat dig vid ett tidigare tillfälle å du skröt om att du var duktig å i princip visste hur du skulle göra, men då sade också ngt mekk på Internet.. adress?
1 Guest(s)