December 5, 2001
Kowlo på OverClocking.DK har skrivit en guide till hur man ändrar i BIOSen till sitt nVididakort.
Fördelarna man kan få av det är tex
- Snabbare uppstart genom att man kan ställa in tiden som "Signonmessage" dvs det meddelande som visas om vad det är för kort skall visas
- Förinställd överklockning, alltså inget behov av mjukvara för överklockning.
Om du tycker detta låter intressant så klicka
här.
June 18, 2001
June 17, 2001
On 2002-02-17 13:39, NBK wrote:
Åååh, ännu en dansk artikel. Det verkar som alla skåningar på NH tror att danska är piece-of-cake även för resten av sverige (trots att det är skrivet)Tur det finns bilder 😀
Ojdå... en kille som tror att vi Skåningar kan förstå Danska bättre än Lappmäniskor.
Då måste jag göra dig besviken, jag bor i Skaune och jag fattar knappt ett ord Danska.
Topic: Tycker att detta verkar lite riskabelt... Inget kul om det går snett, och med min alldagliga otur så ska jag nog låta bli allt som kan resultera i katastrof.
Låter det vara orginal
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
June 8, 2001
Jag lyckades klanta till det.
Tog "framecount" 0, trodde att detta skulle innebära att man inte hinner se vad man har för något ens, vilket ger snabbare start.
Har dock backup på bios, men måste låna ett PCI kort, så det bör fixa sig.
Nu är det så att när jag bootar så kommer den aldrig förbi kortinformationen, dvs jag valde typ "unlimited" timeframe. Klantigt, det kan upprepas 🙁
1 Guest(s)