Hal-Life 2 lanseras den 16 november!|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hal-Life 2 lanseras den 16 november!
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 20, 2004 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

Det känns som vi väntat en evighet på att Half-Life 2 skulle dyka upp på marknaden och nu ser det ut som att väntan är över. Eller vi vet i alla fall när vår väntan ska vara över, nämligen den 16 november 2004.

Uppgifterna kommer från spelets egen utgivare Vivendi så denna gång är det definitivt inga förvillande rykten det handlar om, enbart ren fakta!

Vivendi Universal Games har publicerat en pressrelease med tillkännagivandet och säger följande:

"Vivendi Universal Games (VU Games) today announced that Half-Life® ,2, the sequel to one of the most critically acclaimed PC titles in gaming history, will ship to retail outlets around the world in November. The Company confirmed that Half-Life 2, developed by Valve Software, has gone gold with a planned retail street date of November 16, 2004. The countdown to the highly anticipated retail street date has begun around the world, as VU Games completes plans to ship localized versions of Half-Life 2 simultaneously in English, French, Spanish, Italian, German, Traditional and Simplified Chinese, Korean, Thai and Japanese."

Half-Life 2 ser med andra ord ut att få en internationell lansering där titeln lanseras samtidigt världen över. Något som är mycket goda nyheter för oss européer som annars brukar få vänta lite extra.
Valves Steam service som borde underlätta en internationell lansering genom nerladdning över Internet står det dock inget specifikt om. Men vi förmodar att samma lanseringsdatum gäller för Steam-användare.

Code Red
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
January 30, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
751624
October 20, 2004 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

Smart drag att lansera spelet globalt på samma datum. Jag som är en bekvämlighetspirat laddar ner spelet så fort det går om spelet inte finns i affären. Men den här gången ska jag faktist!! köpa spelet då Half-Life och främst counter-strike gett mig enormt mycket glädje.

Keni
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 590
Member Since:
July 4, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
751661
October 20, 2004 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

Code Red wrote: köpa spelet då Half-Life och främst counter-strike gett mig enormt mycket glädje.

ye.. me to

xRaY
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 918
Member Since:
April 9, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
751693
October 20, 2004 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

om ja köper det är det bara för en key till Counter-Strike..

Avatar
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
Member Since:
September 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
751888
October 20, 2004 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

X---Ray wrote: om ja köper det är det bara för en key till Counter-Strike..

Kan du lova att du inte kommer röra HL2? Nae, tänkte väl det :P.

Jag längtar något så extremt efter HL2. Dessutom vill jag att SDK-paketet snart kommer ut så man kanfå se lite resultat på en del intressant modprojekt som är planerade till Source-motorn. Jag vill även skapa lite tuffa banor till CS:S. Därför är detta citat högintressant:

http://www.homelanfed.com/inde.....p?id=26901 wrote: HomeLAN - Will Valve also release mod tools for Counter-Strike: Source at the same time so people will be able to make their own CS: Source levels and mods?

Doug Lombardi - Now that development on the game is done, several engineers are working on the first version of the Source SDK. I don't have an exact release timeframe to share right now, but we hope to have that first version available very soon.

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
751916
October 20, 2004 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Borde man inte kunna bygga banorna i det där progget som det snackades om i början ?
Softimage eller vad det hette. Eller dom kanske skall göra en ny hammer editor `?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
Member Since:
September 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
751987
October 20, 2004 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Borde man inte kunna bygga banorna i det där progget som det snackades om i början ?
Softimage eller vad det hette. Eller dom kanske skall göra en ny hammer editor `?

jo, jag tror att man kan bygga banor i XGI, men en ny Hammer-editor skall komma. I XGI tror jag bara man kan modellera banorna och objekten, men inte koppla något till entities (dvs. olika egenskaper). Anser mig inte ha tid nog att lära mig ett helt nytt program heller, så Hammer-editorn väntar jag på.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
Member Since:
June 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
753310
October 21, 2004 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

NH|SiBBoR wrote: [quote=Ctrl]Borde man inte kunna bygga banorna i det där progget som det snackades om i början ?
Softimage eller vad det hette. Eller dom kanske skall göra en ny hammer editor `?

jo, jag tror att man kan bygga banor i XGI, men en ny Hammer-editor skall komma. I XGI tror jag bara man kan modellera banorna och objekten, men inte koppla något till entities (dvs. olika egenskaper). Anser mig inte ha tid nog att lära mig ett helt nytt program heller, så Hammer-editorn väntar jag på.

Hmm...
Progget heter XSI inte XGI...=) Företaget som gör det heter SoftImage... 👿
Man brukar skriva ut SoftImage|XSI
Var bara tvungen.. jobbar mycket i det progget så...=)

O ja.. tror det bara e menat att man bara ska modellera o animera i det.. o sen göra banor i nån editor liknande UnrealEd...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 52
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL