Half Life 2 försenat till April|Page 4|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Half Life 2 försenat till April
Challeman
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 33
Member Since:
October 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
430993
October 7, 2003 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Varför ska dom egentligen ställa in releasen på spelet?

Spelet är ju bara klart, och väntas på att skickas till ett par polska fabriker som ska trycka upp spelen?

Det kanske är så att det är planerad strategi från Valve?

Ändrar de inte i koden så kommer det miljoner cheats som du absolut inte vill ha. Det är inte så att de blivit av med koden men de måste bygga om den för att upprätthålla säkerheten i mp (och steam).

Henrik Andersson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1105
Member Since:
December 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
431011
October 7, 2003 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

bloodman wrote: http://www.theinquirer.net/?ar.....icle=11984

kanske inte försenat trots allt ?

Angående nyheter på the inquirer ska man nästan alltid ta med en nypa salt. Det behöver inte alltid stämma det som står i deras nyheter.


Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores

F.d användarnamn: dest

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 756
Member Since:
May 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
431079
October 7, 2003 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad heter HL2 leaken?

Är det inte olagligt att innehava en leak?

AakeTraak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 616
Member Since:
January 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
431089
October 7, 2003 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta är ju så dumt. Hackaren har alltså kopierat en del av källkoden och sedan raderat källkoden från den hackade maskinen? Varför då?

Den maskinen var dessutom den enda som hade den delen av källkoden?

Ingen backup tagen? Ingen backup alls? Ett företag utvecklar flera år och tar INGEN backup?

Vårt företag tar backup på ALL källkod VARJE natt. Byter banduppsättning varje vecka. Förvarar en banduppsättning i andra änden av staden. Dessutom tas arkivkopior regelbundet på cd-rom som förvaras i bankfack. Dessa backuprutiner räknas som ok av säkerhetsexperter, inte mer. Att ha sämre backuprutiner än så är oförsvarbart.

I vårt fall, om vi har maximal otur; hela Hisingen i Göteborg jämnas med marken, förlorar vi HÖGST en veckas jobb.
Om Valve är så slarviga med backup skall dom fan inte hålla på med programutveckling alls.

Men, detta kan ju naturligtvis inte vara sant så det MÅSTE vara en lam ursäkt för att flytta fram releasedatumet. Men varför inte bara säga att det är försenat, att det skulle släppas i september var det väl ingen som trodde på?

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
431095
October 7, 2003 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Svårt o tro det är skälet.
De kopierade ju bara koden de "tog" ju den inte???
Och BACKUP?
Dålig bortförklaring...
Samma som om man skulle kopiera ritningar till nån ny bil så säger tillverkaren : tyvärr vi kan inte bygga bilen förrän nästa år...

nILGot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 724
Member Since:
June 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
431163
October 8, 2003 - 6:06 am
sp_Permalink sp_Print

AakeTraak wrote: Detta är ju så dumt. Hackaren har alltså kopierat en del av källkoden och sedan raderat källkoden från den hackade maskinen? Varför då?

Den maskinen var dessutom den enda som hade den delen av källkoden?

Ingen backup tagen? Ingen backup alls? Ett företag utvecklar flera år och tar INGEN backup?

Vårt företag tar backup på ALL källkod VARJE natt. Byter banduppsättning varje vecka. Förvarar en banduppsättning i andra änden av staden. Dessutom tas arkivkopior regelbundet på cd-rom som förvaras i bankfack. Dessa backuprutiner räknas som ok av säkerhetsexperter, inte mer. Att ha sämre backuprutiner än så är oförsvarbart.

I vårt fall, om vi har maximal otur; hela Hisingen i Göteborg jämnas med marken, förlorar vi HÖGST en veckas jobb.
Om Valve är så slarviga med backup skall dom fan inte hålla på med programutveckling alls.

Men, detta kan ju naturligtvis inte vara sant så det MÅSTE vara en lam ursäkt för att flytta fram releasedatumet. Men varför inte bara säga att det är försenat, att det skulle släppas i september var det väl ingen som trodde på?

Nej den är inte raderad.. 😉

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
Member Since:
July 19, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
431302
October 8, 2003 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

Om dom inte har sabbat något så förstår jag inte vad problemet är... Det är som om jag bygger ett hus och någon tar en bild på ritningarna. Skulle det ta längre tid att bygga huset då?? Kom inte och säg att man måste hindra fuskare från att göra program för det kommer dom ändå att göra..

Bull
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 450
Member Since:
February 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
434545
October 12, 2003 - 3:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror inte att de kommer att komma åt de som gjort detta.
Det krävs lite skill för att komma åt sådana grejer, hoppas jag iaf 🙂
Det är ju inte så att man sitter med netbus direkt...

flux110
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 66
Member Since:
December 30, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
434983
October 13, 2003 - 7:00 am
sp_Permalink sp_Print

va fan ladda ner leaken och njuut! visst visst inte fullversion men men vissa banor går att spela 🙂 SKIT SKÖÖÖÖNT

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
Member Since:
April 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
435130
October 13, 2003 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

flux110 wrote: va fan ladda ner leaken och njuut! visst visst inte fullversion men men vissa banor går att spela 🙂 SKIT SKÖÖÖÖNT

Skulle VI ladda ner warez?
Bättre att vänta tills spelet läpps så man kan njuta av ett riktigt spel istället, och njuta av att man har betalat för det och äger det...:D

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

flux110
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 66
Member Since:
December 30, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
435181
October 13, 2003 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: [quote=flux110]va fan ladda ner leaken och njuut! visst visst inte fullversion men men vissa banor går att spela 🙂 SKIT SKÖÖÖÖNT

Skulle VI ladda ner warez?
Bättre att vänta tills spelet läpps så man kan njuta av ett riktigt spel istället, och njuta av att man har betalat för det och äger det...:D

Jag frågar mig själv vem laddar INTE ner wares? 🙄 visst finns ju sånt folk också... men det är upp till er wink

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
Member Since:
April 10, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
435190
October 13, 2003 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

flux110 wrote: [quote=Tintin][quote=flux110]va fan ladda ner leaken och njuut! visst visst inte fullversion men men vissa banor går att spela 🙂 SKIT SKÖÖÖÖNT

Skulle VI ladda ner warez?
Bättre att vänta tills spelet läpps så man kan njuta av ett riktigt spel istället, och njuta av att man har betalat för det och äger det...:D

Jag frågar mig själv vem laddar INTE ner wares? 🙄 visst finns ju sånt folk också... men det är upp till er wink

Japp det är upp till oss.
Och nu är det upp till mig att tala om för dig att här uppmanar vi INTE till warez. Inte i någon form. Läs reglerna igen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 78
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL