Half Life 2 i Julklapp?|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Half Life 2 i Julklapp?
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 7, 2003 - 10:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter rapporterna om att Half Life 2 blir försenat till April har vi nu börjat höra att det inte alls är försenat från "mindre officiella" källor.

Rykten går, konspirationsteorier flourerar och alla gamers väntar klart på att få lite raka rör. En av de mest intressanta konspirationsteorierna (och håll i åtanke att det är just en sådan) är att Valve själva läckte ut källkoden för att skapa mer publicitet och att de själva spred falska nyheter om att spelet blir försenat till APril.
Allt för att få oss så engagerade som möjligt.

Om det är sanning eller ej, ja vem vet?

Oavsett vad så har Valve fått en väldans massa gratis publicitet och om något lär det snarast öka försäljningen av tidernas mest efterlängtade spel: Half Life 2.

De berörda parter som jag personligen pratat med idag tog det hela kolugnt och verkade inte berörda av de bestörtande nyheterna om April-förseningen så förhoppningsvis kan man få Half Life 2 som julklapp den 24/12 2003.

Plexan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 756
Member Since:
May 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
431104
October 7, 2003 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu blir nog många glada igen..

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
Member Since:
June 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
431156
October 8, 2003 - 1:31 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm...
Conspiration, Conspiration..=)

Hmm.. jag tror fan det e dom själva som har läckt ut koden... precis som det står i nyheten.. hade en misstanke om det innan... Och att det e mycke Bullshit i alla deras nyheter o kommentarer...

Fattar inte varför spelföretag ska vara såna idioter som håller tyst om allt...

f_r_e_d_d_e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 532
Member Since:
September 18, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
431157
October 8, 2003 - 2:05 am
sp_Permalink sp_Print

*wheeee*

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
Member Since:
December 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
431160
October 8, 2003 - 4:53 am
sp_Permalink sp_Print

hehe gött mos 🙂 wheee HL i julklapp, HL i julklapp! wink

Avatar
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
Member Since:
September 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
431165
October 8, 2003 - 6:10 am
sp_Permalink sp_Print

hmm, vet inte vad man ska tro riktigt.

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
Member Since:
September 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
431166
October 8, 2003 - 6:14 am
sp_Permalink sp_Print

Förutsatt förstås att det stämmer. Jag sätter inte särskilt mycket tilltro till sådana här rykten. Kan vara valve som skickar ut smårykten om att det inte är försenat bara för att vi ska hålla intresset uppe. Får bara hoppas det inte blir nån duke-forever-historia av detta.... :arg:

Sneaky
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 44
Member Since:
January 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
431178
October 8, 2003 - 6:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror inte valve läckte källkoden själv. Däremot tror jag att de medvetet spred april 2004-ryktet för att ge alla gamers stora skälvan och piska upp hat mot hackers.

CTH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
August 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
431208
October 8, 2003 - 8:00 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror inte att HL2 komemr som planerat, allt material som har tagits ifrån Valve har inte släppts ännu enligt vissa ryckten på nätet. Tex så har en beta / alpha / e3 demo eller nåt kommit ut, det går i alla falla att spela.
Det kommer nog att försena allt. =(

Lindbergh
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 243
Member Since:
April 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
431211
October 8, 2003 - 8:15 am
sp_Permalink sp_Print

kommer bli uppskjutet igen ...

Lentroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 857
Member Since:
December 6, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
431215
October 8, 2003 - 8:26 am
sp_Permalink sp_Print

Konspirationsteorier håller inte. Om det är något man som spelutvecklare INTE läcker så är det källkoden. Den är ju själva kärnan bakom allting. Mycket mer värdefull än en kompilerad version av spelet.
Men det låter väl inte helt otroligt att valve fortfarande siktar på en julrelease, och bara spritt aprilryktet för mer publicitet/sympati, men också det är ju en spekulation. Rimligtvis borde ju detta dråpslag för dem innebära mera jobb, och det kan nog mycket väl skjuta på releasen till april.

Det enda positiva är att ens grafikkort håller ett tag till och att Radeon 9800np hinner gå ner lite grann under tiden. Kanske kommer ATI att kräva att iaf få 'bundla' en demo/benchmark version av hl2 med sina nya grafikkort.

Jamzo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
Member Since:
May 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
431241
October 8, 2003 - 9:44 am
sp_Permalink sp_Print

"Personligen tycker jag det är rent ut sagt för jävligt att folk inte bryr sig om att kolla upp sina källor innan de postar det som en nyhet på deras förstasida. Båda svenska och internationella sidor har helt blåögt postat informationen, vissa av dem har inte ens noterat att det är ett rykte."

Så sa ni om DX10/nVidia rykterna.
Om nu HL2 kommer till jul har ni ju gjort samma sak.
Man ska inte kasta sten när man står i glashus.

Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
431276
October 8, 2003 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

har valve gjort så med flit så kommer jag inte köpa spelet, så jävla svinligt får man inte bete sig för att ett spel ska bli mera populärt.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
431286
October 8, 2003 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

Jamzo wrote: "Personligen tycker jag det är rent ut sagt för jävligt att folk inte bryr sig om att kolla upp sina källor innan de postar det som en nyhet på deras förstasida. Båda svenska och internationella sidor har helt blåögt postat informationen, vissa av dem har inte ens noterat att det är ett rykte."

Så sa ni om DX10/nVidia rykterna.
Om nu HL2 kommer till jul har ni ju gjort samma sak.
Man ska inte kasta sten när man står i glashus.

Inga stenar, inget glashus.
Jag skiver i nyheten att det inte är några officiella källor och att det rör sig om rykten.

Vad är då problemet?

Dessutom vet jag mer saker än vad jag kan avslöja som ger upphov till nyheterna ibland.

Ibland när man är under NDA så VET man ju att ett rykte är sant och då kan jag ju posta det som en nyhet, eller hur?
(Nu säger jag inte att jag vet med 100% att det här med HL2 är 100% sant, så missförstå mig inte.)

Som ett exempel: före Radeon 9800 Pro launchen var det en massa rykten om vad kortet skulel heta och vilka klockfrekvenser det hade.
Jag visste sedan månader tillbaka vad det hette och vilka klockfrekvenser det hade men fick inget säga pga det NDA-avtal jag skrivit under med ATi.

Istället kunde jag då vara väldigt selektiv med vilka rykten jag postade och kunde helt enkelt välja att länka de som jag visste var sanna. På så sätt kunde jag få ut informationen utan att bryta mitt avtal med ATi.

Men är det där en dålig sak så ska jag givetvis sluta med det...

Danne980
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
Member Since:
September 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
431288
October 8, 2003 - 10:44 am
sp_Permalink sp_Print

låter riktigt konstigt att de skulle vänta till April då spelet kanske inte längre skulle vara "speciellt" i hänseende till grafik och fysik. Hade kanske tappat en stor del köpare om det funnits flera andra lika avancerade spel.

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
Member Since:
September 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
431474
October 8, 2003 - 1:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan drygt om om de gått ut med det här bara för de är försenade eller ska skapa publicitet

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
Member Since:
January 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
431531
October 8, 2003 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker du ska fortsätta UndaC, för då vet vi att "ryktena" du sprider ligger väldigt nära sanningen oftast 😀

RED_Mac
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
Member Since:
October 3, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
431564
October 8, 2003 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=Jamzo]"Personligen tycker jag det är rent ut sagt för jävligt att folk inte bryr sig om att kolla upp sina källor innan de postar det som en nyhet på deras förstasida. Båda svenska och internationella sidor har helt blåögt postat informationen, vissa av dem har inte ens noterat att det är ett rykte."

Så sa ni om DX10/nVidia rykterna.
Om nu HL2 kommer till jul har ni ju gjort samma sak.
Man ska inte kasta sten när man står i glashus.

Inga stenar, inget glashus.
Jag skiver i nyheten att det inte är några officiella källor och att det rör sig om rykten.

Vad är då problemet?

Dessutom vet jag mer saker än vad jag kan avslöja som ger upphov till nyheterna ibland.

Ibland när man är under NDA så VET man ju att ett rykte är sant och då kan jag ju posta det som en nyhet, eller hur?
(Nu säger jag inte att jag vet med 100% att det här med HL2 är 100% sant, så missförstå mig inte.)

Som ett exempel: före Radeon 9800 Pro launchen var det en massa rykten om vad kortet skulel heta och vilka klockfrekvenser det hade.
Jag visste sedan månader tillbaka vad det hette och vilka klockfrekvenser det hade men fick inget säga pga det NDA-avtal jag skrivit under med ATi.

Istället kunde jag då vara väldigt selektiv med vilka rykten jag postade och kunde helt enkelt välja att länka de som jag visste var sanna. På så sätt kunde jag få ut informationen utan att bryta mitt avtal med ATi.

Men är det där en dålig sak så ska jag givetvis sluta med det...

Mycket bra skivet!! Men nu är det så att det är den riktiga källkoden som är ute och inte någon fake. Koden som finns ute är verkligen den riktiga. Varför? Jo det finns ute ett antal screenshot och kort filmer som visar spelet in game. Själv tycker jag det är JÄ***GT tråkigt att detta har hänt och jag kommer från och med nu hata alla hackers som tycker att detta är coolt/häftigt. Valve har slitit som djur för att komma på revoltionerande nya tekniker och detta kan nu kanske konkurenter ta från valve pga. den del av source koden som finns ute. Jag hoppas inte att allt kod har kommit ute utan att bara en 1/3 del av koden bara finns ute. Då kanske inte alla hemilga nya tekniker kommit ut offentligt.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
Member Since:
July 14, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
431731
October 8, 2003 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

om man ska tro hackarna så är de här va valve är klara med...alltså de som cirkulerar på internet nu är de som valve har, de finns ingen bättre release hos dem...om de hackarna säger är sant, då ere fan dags att bojkotta valve för deras enorma lögner...de har ju sagt att spelet är klart i princip...

Jamzo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
Member Since:
May 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
431752
October 8, 2003 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=Jamzo]"Personligen tycker jag det är rent ut sagt för jävligt att folk inte bryr sig om att kolla upp sina källor innan de postar det som en nyhet på deras förstasida. Båda svenska och internationella sidor har helt blåögt postat informationen, vissa av dem har inte ens noterat att det är ett rykte."

Så sa ni om DX10/nVidia rykterna.
Om nu HL2 kommer till jul har ni ju gjort samma sak.
Man ska inte kasta sten när man står i glashus.

Inga stenar, inget glashus.
Jag skiver i nyheten att det inte är några officiella källor och att det rör sig om rykten.

Vad är då problemet?

Dessutom vet jag mer saker än vad jag kan avslöja som ger upphov till nyheterna ibland.

Ibland när man är under NDA så VET man ju att ett rykte är sant och då kan jag ju posta det som en nyhet, eller hur?
(Nu säger jag inte att jag vet med 100% att det här med HL2 är 100% sant, så missförstå mig inte.)

Som ett exempel: före Radeon 9800 Pro launchen var det en massa rykten om vad kortet skulel heta och vilka klockfrekvenser det hade.
Jag visste sedan månader tillbaka vad det hette och vilka klockfrekvenser det hade men fick inget säga pga det NDA-avtal jag skrivit under med ATi.

Istället kunde jag då vara väldigt selektiv med vilka rykten jag postade och kunde helt enkelt välja att länka de som jag visste var sanna. På så sätt kunde jag få ut informationen utan att bryta mitt avtal med ATi.

Men är det där en dålig sak så ska jag givetvis sluta med det...

Nej nej nej, inte denna nyhet, jag menade den där du skriver att ni har mycket tråkiga nyheter.
Du skriver där inget om att det inte är riktigt bekräftat utan skriver som det är så.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 40
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL