Half Life 2 i Julklapp?|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Half Life 2 i Julklapp?
micro
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 48
Member Since:
October 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
431849
October 8, 2003 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

ajajaj lÀste nyss om folk som har en beta av HL2 nu som Àr helt sönder buggig och en person som pÄstÄr att det Àr han sam har snott koden har gett ett utalande om det hÀr:
http://planethalflife.com/#PQN439304
ett citat:
To Valve: I suggest you stop lying to your customers about how much was stolen/compromised, or I'll have to release everything just to prove my point. And you know what you got, as I do.

Han pÄstÄr att HL2 inte har kommit sÀrskilt lÄngt i utvecklingen och att han har allting som valve har och att det inte Àr sÀrkilt mycket.

LÄter kanske inte allt för lovande?

b0ne!
Mina inlÀgg skrivs i binÀr kod
Medlem
Forum Posts: 114
Member Since:
September 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
431998
October 8, 2003 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

micro wrote: ajajaj lÀste nyss om folk som har en beta av HL2 nu som Àr helt sönder buggig och en person som pÄstÄr att det Àr han sam har snott koden har gett ett utalande om det hÀr:
http://planethalflife.com/#PQN439304
ett citat:
To Valve: I suggest you stop lying to your customers about how much was stolen/compromised, or I'll have to release everything just to prove my point. And you know what you got, as I do.

Han pÄstÄr att HL2 inte har kommit sÀrskilt lÄngt i utvecklingen och att han har allting som valve har och att det inte Àr sÀrkilt mycket.

LÄter kanske inte allt för lovande?

Satt just o lÀste den .nfo filen pÄ min disk tesammans med hl2 betan :$..... Vet inte vad jag skall tro. Tar bort hl2 betan nu ocksÄ utan att ens ha provat starta. Varför ens försöka ? Vill ju köpa spelet.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
432016
October 9, 2003 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

Jamzo wrote:
Nej nej nej, inte denna nyhet, jag menade den dÀr du skriver att ni har mycket trÄkiga nyheter.
Du skriver dÀr inget om att det inte Àr riktigt bekrÀftat utan skriver som det Àr sÄ.

Jag hade ingen som helst anledning att tro att Vivendis chef ljög för CNN och Reuters mfl.
Reuters Àr ungefÀr vÀrldens mest respekterade nyhetsbyrÄ. Om jag inte kan lita pÄ vad företaget som slÀpper ett spel sÀger till en av vÀrldens mest respekterade nyhetsbyrÄer vad kan jag dÄ lita pÄ.

Om Bill Gates sÀger till CNN, Reuters, TT, HardOCP och Winsupersite att Microsoft tÀnker försena Windows Longhorn ytterligare ett Är.
Ska jag dÄ strunta i att posta en nyhet bara för att det eventuellt kan finnas ett missförstÄnd nÄgonstans?
Hur ska vi nÄgonsin kunna fÄ upp en endaste nyhet pÄ sidan med det tÀnkandet?

Ser fortfarande inte nÄgson likhet i det du sÀger.

Att lita pÄ en fjortis utan ankytning till nÄgon iblandad och att lita pÄ vad en av vÀrldens största publishers vad det gÀller deras egen produkt.
Det Àr tvÄ HELT skilda saker i min mening.

Med ditt tÀnkande sÄ mÄste jag ju tvivla pÄ nÀr ABIT skickar mig pressreleaser. Kanske Àr det bara nÄgon tok pÄ ABIT som gjort den för att lura folk, produkten kanske inte alls existerar...

NÀ nÄgon mÄtta fÄr det vara.

Dock tÀnker jag fortsÀtta att undvika att posta nyheter baserade pÄ vad 12-Äriga scriptkiddies med mytonami sÀger.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
432017
October 9, 2003 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

RED_Mac wrote: Mycket bra skivet!! Men nu Ă€r det sĂ„ att det Ă€r den riktiga kĂ€llkoden som Ă€r ute och inte nĂ„gon fake. Koden som finns ute Ă€r verkligen den riktiga. Varför? Jo det finns ute ett antal screenshot och kort filmer som visar spelet in game. SjĂ€lv tycker jag det Ă€r JÄ***GT trĂ„kigt att detta har hĂ€nt och jag kommer frĂ„n och med nu hata alla hackers som tycker att detta Ă€r coolt/hĂ€ftigt. Valve har slitit som djur för att komma pĂ„ revoltionerande nya tekniker och detta kan nu kanske konkurenter ta frĂ„n valve pga. den del av source koden som finns ute. Jag hoppas inte att allt kod har kommit ute utan att bara en 1/3 del av koden bara finns ute. DĂ„ kanske inte alla hemilga nya tekniker kommit ut offentligt.

Vad hade det med mitt inlÀgg att göra?

Ingen hÀr har betvivlat att "betan" och/eller kÀllkoden verkligen har lÀckt.

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
Member Since:
July 14, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
432088
October 9, 2003 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

Varför skulle hackarna ljuga?? de har ingen som helst anledning i det... ja tror inte hl2 Ă€r klart utan att de som hackarna sĂ€ger Ă€r sant typ 🙂

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
Member Since:
November 8, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
432299
October 9, 2003 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: Ingen hÀr har betvivlat att "betan" och/eller kÀllkoden verkligen har lÀckt.

ehm... LÀs första inlÀgget. Om dÀr nu Àr som du sÀger, att nyhetsskribenten selektivt vÀljer ut rykten som han vet Àr sanna tack vare "hemlighetsstÀmplad" information sÄ dÄ Àr svaret pÄ din frÄga "Jo", Ni betvivlar att betan har "lÀckt", och tror att valve har gjort detta som ett marknadstrick för den kommande försÀljningen...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 78
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL