August 22, 2005
Det blev en del upprörda miner runtom på nätet för några dagar sedan då en av Valves programmerare gick ut och sa att FSAA-stödet i Half Life 2 inte fungerade ordentligt och att det inte skulle gå att fixa för nVidia.
Nu har vi dock fått besked på att det hela var ganska överdrivet. Dels finns det en lösning på problemet och delsär inte problemet så mycket av ett problem till att börja med.
Den typen av artefakter som kommer synas med en del kort (GeForce 3 och 4-serien tex.) kommer att visa aliasing längs vissa polygonkanter vid användning av FSAA.
Samma "bugg" syns redan idag i Half Life till PC om än inte lika illa.
Med tanke på att man aldrig hört folk klaga på dessa artefakter i Half Life (1) kan man nog dra slutsatsen att man inte ska oroa sig allt för mycket om det hela.
Läs mer här.
June 20, 2002
[Molotov wrote: ]Ingen kommer nog köra med FSAA i början endå, tror nog det kommer bli för segt för att vara tillfredställande 🙂
säg inte det...
möjligt att de som sitter med monsterdatorer kommer att kunna hantera HL2 rätt så bra...
att släppa ett spel som totalt sänker alla nuvarande datorer är inte ett speciellt smart drag, och hittils är det mest simulatorer som lyckats med det...
November 29, 2001
[Molotov wrote: ]Ingen kommer nog köra med FSAA i början endå, tror nog det kommer bli för segt för att vara tillfredställande 🙂
Vad jag förstått är spelet främst begränsat av pixel shader prestanda på DirectX 8 och 9-kort, då bör det finnas en hel del utrymme för iaf 2x FSAA
2 Guest(s)