October 9, 2001
Efter mycket lång väntan, tvekan, om och men, efter en massa veckouppföljelser från skaparna bakom HALO så är det alltså ätligen klart. Läs inlägget som en av Bungie killarna postade.
August 8, 2001
Kommer först till Xbox. Till PC tidigast om 7 månader. Enligt kontrakt med Microsoft får det inte släppas tidigare än 6 månader efter det släpps på X-box. Som säkert alla vet så kommer det till Xbox den 15 november då även Xbox släpps, om det nu inte blir fler förseningar...
October 1, 2001
Halo för PC/Mac har inte påbörjats. Bungie har slitit häcken av sig för att hinna göra klart Halo för Xbox. Jag har inte hört om att MS har nån regel om att Halo inte får släppas till andra platformar innom en viss tid. Dock vet jag att det tar ett tag att göra om Halo så det passar för datorer. Fördelarna med PC/Mac versionerna är online spel och mycket troligt editorer.
Xbox versionen klarar bara max 4 Xbox (16 spelare) i LAN och har inga funktioner för att köra extra banor även om Bungie själva skulle göra det (de släpte 2 extra mpbanor för Myth 2). Xbox spel kan dock patchas med dessa funktioner.
Under den tiden som det tar att konvertera Halo till Mac/PC så kan det tillkomma banor och liknande. Mest spekulationer dock.
June 1, 2001
Eeeh, vad jag vet började Bungie på MAC versionen av Halo långt innan MS köpte upp dem så jag vet inte riktigt vart du hört att de inte skulle påbörjat de versionerna.
Dessutom så kör Xbox DirectX så en PC version kan inte vara så enormt komplicerad att få till, inget som kommer ta månader, snarare veckor om de inte redan gjort en.
[ Detta Inlägg ändrades av: nibbler den 2001-10-27 16:02 ]
October 20, 2001
On 2001-10-26 12:54, [Molotov] wrote:
det som har gått guld e det endast X-Box versionen?
lite fult om pc också har gått guld å sen ska dom sitta å hålla det inne.då får man ju hoppas att det "läcker ut" p¨å nått sett 😀
Det läcket nästan ALLTID ut. Jag brukar då få tag i prog/spel innan det släpps eller samma dag. Inte för att det gör nåt om man får vänta nån dag så finns det nästan alltid ute ändå nån dag efter om dom lyckats hålla det.
1 Guest(s)