August 22, 2005
[H]ardOCP har tidigare varit en av de få medier som stårr bakom nVidia under allt snack om optimeringar och/eller fusk. Nu helt plötsligt vänder de helt om och riktar svidande kritik mot nVidia:
"Is NVIDIA on a mission to see just how badly they can upset the enthusiast community that helped put them in the position they are in today?
[...]
"I am sorry, but I have now had enough. NVIDIA needs to fess up to their actions publicly. NVIDIA needs to apologize for their actions publicly. NVIDIA needs to spell out the corrections they are going to make publicly. NVIDIA needs to make the community aware of the optimizations they will make that affect benchmark scores in games and synthetics. NVIDIA needs to treat the community with the respect they deserve. If they do not, the enthusiast community needs to go spend their money with the competition and urge all the people that ask them for buying advice to do the same."
Väldigt hårda ord från en person som nyss höll nVidia om ryggen när företaget fick ta svidande kritik för optimeringar i UT2003 och 3DMark03. Kanske är det även så at [H]ardOCP själva märkte att de entusiaster som de värnar om vände sig mot dem och nu "tvagar" de sig genom att göra denna omvändning?
Läs artikeln här.
November 29, 2001
jonte_power wrote: [quote=matsansan]Tja, själv slutade jag läsa [H] efter [H]yperthreading-skandalen. De har ju visat att de säljer sin själ till den som är villig att betala så......
Brukar inte läsa [H] så kan inte du berätta lite mer om den skandalen?
De hade en massa missvisande tester i en recension (resultaten var helt fucked up).
När folk poängterade det i deras forum kom redaktörerna in och radera inläggen och bannade användare. (Och de var knappast trevliga i processen)
Lustigt nog gjorde de exakt samma sak nyligen i en 5900 ultra recension.
Dvs publicerade konstiga resultat som folk reagerade på och sedan började de banna användare och radera inlägg så fort det hade med den där recensionen att göra.
Inte så snyggt sätt att sköta saker på.
May 15, 2003
November 29, 2001
Andy Guts wrote: Men va tusan.. jag har mer eller mindre dissat både anandtech och tom's efter att de har haft just sådana "skandaler". Trodde att [H] var de enda stora som fortfarande var rena från sånt.. men detta hade jag visst missat.
Urk... snart är det väl NH's tur.. 😉
j/k
Det härliga är att de tre största (de tre du nämner) har var och en ett par ganska stora och "oförklarliga" (läs ouppklarade, ej ursäktade för) skandaler på nacken.
September 10, 2002
Hmm, visst har dom bajat i egen byxa. Men borde dom inte ha lite cred för att ha gjort en sån helomvändning i en sån prestigefråga som dom nu har gjort.
Jag tycker det är starkt av dom och tycker att vi borde om inte stryka ett sträck över det så i alla fall inte håna dom för det utan ge dom ett varmt välkomnande...
Fred är bättre än hämnd.
På fyllan.
November 29, 2001
Widefan wrote: Hmm, visst har dom bajat i egen byxa. Men borde dom inte ha lite cred för att ha gjort en sån helomvändning i en sån prestigefråga som dom nu har gjort.
Jag tycker det är starkt av dom och tycker att vi borde om inte stryka ett sträck över det så i alla fall inte håna dom för det utan ge dom ett varmt välkomnande...
Fred är bättre än hämnd.
På fyllan.
Personligen tror jag att motivet till helomvändningen helt enkelt var att Kyle insåg att typ hela communityn sågade honom och hans åsikter. 😉
Under de förutsättningarna är det ju knappast något hedersvärt att ändra uppfattning.
September 10, 2002
UndaC wrote:
Personligen tror jag att motivet till helomvändningen helt enkelt var att Kyle insåg att typ hela communityn sågade honom och hans åsikter. 😉
Under de förutsättningarna är det ju knappast något hedersvärt att ändra uppfattning.
Aaah, det är klart. I vilket fall som helst så var det en trevlig nyhet...
1 Guest(s)