[H]ardOCP gör en totalvändning|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[H]ardOCP gör en totalvändning
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 12, 2003 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

[H]ardOCP har tidigare varit en av de få medier som stårr bakom nVidia under allt snack om optimeringar och/eller fusk. Nu helt plötsligt vänder de helt om och riktar svidande kritik mot nVidia:


"Is NVIDIA on a mission to see just how badly they can upset the enthusiast community that helped put them in the position they are in today?


[...]


"I am sorry, but I have now had enough. NVIDIA needs to fess up to their actions publicly. NVIDIA needs to apologize for their actions publicly. NVIDIA needs to spell out the corrections they are going to make publicly. NVIDIA needs to make the community aware of the optimizations they will make that affect benchmark scores in games and synthetics. NVIDIA needs to treat the community with the respect they deserve. If they do not, the enthusiast community needs to go spend their money with the competition and urge all the people that ask them for buying advice to do the same."


Väldigt hårda ord från en person som nyss höll nVidia om ryggen när företaget fick ta svidande kritik för optimeringar i UT2003 och 3DMark03. Kanske är det även så at [H]ardOCP själva märkte att de entusiaster som de värnar om vände sig mot dem och nu "tvagar" de sig genom att göra denna omvändning?


Läs artikeln här.


Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
389815
August 12, 2003 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

de har ju 100% rätt.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
Member Since:
January 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
389839
August 12, 2003 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

mesigt att vända så... har man hållt dom så hårt om ryggen får dom fan stå sitt kast och inte försöka rätta till det såhär i efterhand

matsansan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1027
Member Since:
January 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
389870
August 12, 2003 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja, själv slutade jag läsa [H] efter [H]yperthreading-skandalen. De har ju visat att de säljer sin själ till den som är villig att betala så......

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
Member Since:
December 24, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
389962
August 12, 2003 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

matsansan wrote: Tja, själv slutade jag läsa [H] efter [H]yperthreading-skandalen. De har ju visat att de säljer sin själ till den som är villig att betala så......

Brukar inte läsa [H] så kan inte du berätta lite mer om den skandalen?

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
390001
August 12, 2003 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: [quote=matsansan]Tja, själv slutade jag läsa [H] efter [H]yperthreading-skandalen. De har ju visat att de säljer sin själ till den som är villig att betala så......

Brukar inte läsa [H] så kan inte du berätta lite mer om den skandalen?

De hade en massa missvisande tester i en recension (resultaten var helt fucked up).
När folk poängterade det i deras forum kom redaktörerna in och radera inläggen och bannade användare. (Och de var knappast trevliga i processen)

Lustigt nog gjorde de exakt samma sak nyligen i en 5900 ultra recension.
Dvs publicerade konstiga resultat som folk reagerade på och sedan började de banna användare och radera inlägg så fort det hade med den där recensionen att göra.

Inte så snyggt sätt att sköta saker på.

Andy Guts
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 198
Member Since:
May 15, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
390122
August 12, 2003 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Men va tusan.. jag har mer eller mindre dissat både anandtech och tom's efter att de har haft just sådana "skandaler". Trodde att [H] var de enda stora som fortfarande var rena från sånt.. men detta hade jag visst missat.

Urk... snart är det väl NH's tur.. 😉
j/k

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
390190
August 12, 2003 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Andy Guts wrote: Men va tusan.. jag har mer eller mindre dissat både anandtech och tom's efter att de har haft just sådana "skandaler". Trodde att [H] var de enda stora som fortfarande var rena från sånt.. men detta hade jag visst missat.

Urk... snart är det väl NH's tur.. 😉
j/k

Det härliga är att de tre största (de tre du nämner) har var och en ett par ganska stora och "oförklarliga" (läs ouppklarade, ej ursäktade för) skandaler på nacken.

Widefan
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
Member Since:
September 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
390264
August 13, 2003 - 1:08 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm, visst har dom bajat i egen byxa. Men borde dom inte ha lite cred för att ha gjort en sån helomvändning i en sån prestigefråga som dom nu har gjort.

Jag tycker det är starkt av dom och tycker att vi borde om inte stryka ett sträck över det så i alla fall inte håna dom för det utan ge dom ett varmt välkomnande...

Fred är bättre än hämnd.

På fyllan.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
390330
August 13, 2003 - 8:24 am
sp_Permalink sp_Print

Widefan wrote: Hmm, visst har dom bajat i egen byxa. Men borde dom inte ha lite cred för att ha gjort en sån helomvändning i en sån prestigefråga som dom nu har gjort.

Jag tycker det är starkt av dom och tycker att vi borde om inte stryka ett sträck över det så i alla fall inte håna dom för det utan ge dom ett varmt välkomnande...

Fred är bättre än hämnd.

På fyllan.

Personligen tror jag att motivet till helomvändningen helt enkelt var att Kyle insåg att typ hela communityn sågade honom och hans åsikter. 😉
Under de förutsättningarna är det ju knappast något hedersvärt att ändra uppfattning.

Widefan
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
Member Since:
September 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
390355
August 13, 2003 - 9:14 am
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote:

Personligen tror jag att motivet till helomvändningen helt enkelt var att Kyle insåg att typ hela communityn sågade honom och hans åsikter. 😉
Under de förutsättningarna är det ju knappast något hedersvärt att ändra uppfattning.

Aaah, det är klart. I vilket fall som helst så var det en trevlig nyhet...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 69
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL