April 17, 2005
Toshiba Digital Media Networks och dess VD Hisashi Yamada har under DVD Forum Japan Conference 2005 sagt att regoinkoder för DVD-film mest är i vägen. Toshiba hade en rad av åsikter kring just regionkoder, men ack så var bemötandet de fick av de övriga företagen inte fullt så positivt. Huruvida vi kommer se regionkoder eller inte återstår att se då vi inte fått något slutgiltligt uttalande, men det vore helt klart intressant och skulle öppna upp marknaden ganska ordentligt. Intressant för oss konsumenter, men tyvärr så tycker nog inte filmbolagen likadant.
Källa: TheInquirer
January 20, 2003
Nätokraten wrote: Filmbolagens främsta argument till ha regionskodning är att de skulle tjäna mindre pengar, om filmerna gick att handla frittt över gränserna.
Trams! säger jag
Visst är det sant att de tjänar mindre pengar, men sen kan man ju fråga sig varför vissa ska behöva betala mer än andra.
November 22, 2001
Guufi wrote: [quote=Nätokraten]Filmbolagens främsta argument till ha regionskodning är att de skulle tjäna mindre pengar, om filmerna gick att handla frittt över gränserna.
Trams! säger jag
Visst är det sant att de tjänar mindre pengar, men sen kan man ju fråga sig varför vissa ska behöva betala mer än andra.
Jag tror de skulle tjäna mer pengar.
Som det är nu att folk måste vänta en massa så kopierar man filmen istället.
2 Guest(s)