August 22, 2005
DriverHeaven är nog den sida som verkar stå närmst ATi för tillfället. Förutom en rad intervjuer och förhandstittar med mera är det nu dags för dem att åka på studiebesök på ATis kanadensiska huvudkontor.
Egentligen är det mest bilder men det kan ju va kul och få en liten inblick i hur det ser ut hemma hos världens näst största grafikkortstillverkare.
Om ni skramlar ihop en reskassa åt oss kanske vi också kan åka hem till några av de mer intressanta tillverkarnas huvudkontor. 🙂
Läs mer här.
June 19, 2002
LunaSpice wrote: Alltså nu inser jag hur fruktansvärt mkt pengar ett sånt företag har. Inredning och lokaler överglänser verkligen det mesta jag sett. nVidias HQ är inte fy skam heller iofs. Skulle gärna vilja ha den där bannern, 9800 Pro, att hänga på väggen...som en fin liten gobläng 🙂
Word!
Helt otroligt, vilka snygga byggnader.. Jag vill jobba där 🙂
July 1, 2002
Det är ju knappast så att man vaknar upp på morgonen och känner "fyfasen så trist det ska blir att dra till jobbet" lixom tycker hela stämmingen värkade trevlig , och det beror nog mkt på miljön dom jobbar i , unga personer som arbetar dära "30-35" som det stog , men inte bara unga ehhe 🙂 , skulle gärna tänka mig att jobba dära.
July 11, 2002
Där vill jag jobba när jag vill bli stor.
Undrar om dom fick ett grafikkort när de lämnade byggnaden 🙄
Usch, jag har iaf besökt ericsson fabriker, var hel sönderruttna nu efter alla besparingar. Förut så hade de fan 30 datortidningar i lunchrummet, nu får fan anställda läsa nyheterna på internet
November 29, 2001
nVidias RND avdelning slår dock ATis så det heter duga 😉
Men ATi verkar ganska trevligt, är dock inte så förstjust i cubicles, fast de är ju mycket populära overseas så.
Känner en svensk som jobbade ett tag för ATi (Developer relations) och han sa att det var rätt "ensamt" på arbetstid för de "vanliga" arbetarna.
1 Guest(s)