April 17, 2005
Herman Kardon är en aktad Hi-Fi tillverkare som likt flera andra tunga namn gett sig in på datormarknaden. HK har nu släppt sina omtalade GLA-55 högtalare till försäljning i Storbritannien och även om priset på 2-kanals systemet lär avskräcka de flesta är detta ett högtalarsystem som utan problem ger ditt datorskrivbord lite extra karaktär. HK har valt en helt transparent design med hjälp av kristall som utan tvekan får högtalarna att stå ut från mängden.
Herman Kardon hävdar att högtalarna är utvecklade för audiofiler och att både utseende och ljudkvalité ska vara utöver det vanliga. Hur det är med den saken låter vi smaken avgöra, men prislappen är onekligen något utöver det vanliga. I Storbritannien säljs GLA-55 för £749.99 vilket motsvarar 9 000 svenska kronor.
The GLA-55 is arguably now the best 2.0 speaker system available and excitement has been mounting since the concept was first unveiled at IFA. The design and sonic performance of the speakers have been tweaked to perfection to deliver the ultimate audio experience.
[Image Can Not Be Found]
Källa: Slashgear
Hehe jag förstår att jag trampade på en öm tå där, ett slarvfel såhär på kvällskvisten men ändrar det direkt.
Tekniknörd som gillar att träna.
September 12, 2001
Jag skulle nog hellre ta dessa...
http://www.bowers-wilkins.co.u.....infid=4503
July 14, 2005
Och jag har haft mitt Logitech Z-5400 i fyra år och fungerar bättre en när jag köpte den 😮
Från början var det något fel med skärmen på kontrollenheten som bara fungerade då den var varm men det löste sig av sig själv :bgrin:
Men högtalare i kristall verkar vara mer lyx och prydnad för det priset än att det skulle ha speciellt välljudande egenskaper, typ bling bling på skrivbordet.
July 4, 2008
Tidsdjuret wrote: Och jag har haft mitt Logitech Z-5400 i fyra år och fungerar bättre en när jag köpte den 😮
Från början var det något fel med skärmen på kontrollenheten som bara fungerade då den var varm men det löste sig av sig själv :bgrin:
Jo men de brukar ju säga att man ska "lyssna in" högtalarna
November 19, 2007
this wrote: WASTE, ett billigt Logitech 2.1 system duger fint. Har haft mitt x-230 paket i drygt två år och det fungerar lika bra som när jag köpte det.
Jaha, men så kan man säga om tex alla grafikkort också lr hur. Den inbygda visar ju samma bilder som den dyraste....
Här handlar det om kvalitet på ljudet. Dom billiga högtalare låter just så. Billiga.
February 13, 2001
Nevil wrote: tacka vet ja Logitech Z-5500.. Dock sprack basen i den (?) för några månader sen.. Så nu sitter de en Lanzar MAXP104D i den, dubbelspolad @ 8Ohm.. O den spelar bättre än originalbasen.. =)
Är synd att dom använder klena element i dom flesta system, oftast så har dom så klena slutsteg med att högtalarelementen distas sönder av dålig THD. Men man får vad man betalar för, och det gäller 100% när det gäller ljud!.... Ett bra ljudsytem har man lääääänge! och är lätt och uppdatera och bygga om osv. Bra ersättnings element är tang-band om man lyckas få tag i sådana, ska finnas en generalagent i sverige nu om jag inte minns fel.
March 5, 2002
Terho wrote: Därför jag har aktiva studiomonitorer. Beheringer Truth B2030A. Någorlunda billiga beggagnade och låter bra, uppmätt mina till 112 db.
De har jag också :), fast i vardagsrumet. Har inte så stor lgh och har massa roomgain så det blir t.om. grym bas vid film.
March 5, 2002
Kaleid wrote: Snygga, men jag tvivlar på att de låter speciellt bra. Har aldrig hört högtalare med så små element som kan spela rent och detaljerat så fort man höjer volymen något. Det blir ofta grumligt.
Själv så kör jag med Ino Audio pIP crt samt Denon 2105..
Haha, ja de kan nog knappast jämföra sig med pIP. 😉
Also, there's no replacement for displacement 😎
1 Guest(s)