April 17, 2005
Half-Life 2: Lost Coast har vi tidigare rapporterat om här på NH och det handlar om en extra bana som Valve producerat för Half-Life 2. Den nya banan är spelbar men först och främst är det en grafisk demo för vad den nya Source-motorn kan göra. Det är med andra ord ögongodis för hela slanten och fokus är lagt på HDR, en teknik det pratas mycket om numera. På Bit-Tech har man följt upp sin första Lost Coast artikel med prestandatester och en egenkomponerad film från banan. Den senare är en riktig teaser för dem som väntar på att Valve ska släppa Lost Coast till allmänheten och visar en del av de effekter man kan se i den nya Source-motorn. Intressant läsning men framförallt en trevlig video för dem som vill få en förhandstitt på Valves nya Source-motor.
May 1, 2005
AAAAH! Måste ha!!! Hur pass bra tror ni den banan lirar på mitt system? Ingen som vet när Lost Coast släpps förresten?
EDIT: om jag kör på mina rekommenderade inställningar som är; 1280*1024 AA 2x AF 16x Waterreflections: World - Shadows: High . Och allting annat på high också.
November 4, 2001
SOm jag sagt tidigare så ser det bara ut som bilden är överexponerad.
Jag kan ju se ett flygplan i luften en solig dag.. Skulle man gå på hur det ser ut i lost coast skulle man bli blind bara man lyfte blicken från marken.
Bli bländad av en matt husvägg känns föga troligt. Efter att ha kollat rak i i solen (som såg ut som en jävla atomexplosion) såg man precis lika bra efteråt.
Men är klart speltillverkarna kanske har missat en liten detalj. Överexponerad bild i spelet GER INTE skärmen högre kontrast =)
September 3, 2001
ögat kan ju själv kompensera för hur mycket ljus du behöver se. Det är inte alls omöjligt att det är lika mycket ljus ute, som det visas i spelet.
Skillnaden i ljusstyrka inomhus och utomhus en solig dag kan vara upp till 1:100000 har jag läst. Att vi inte märker det beror på våra fantastiska ögon.
Jag kan tänka mig att anledningen att dom gör så i spel är för att lura hjärnan och ögonen att fortsätta göra dom här justeringarna i spelet, även om skärmen inte kan lysa starkare än vanligt, utan bara är en effekt.
EDIT: efter att ha sett videon håller jag med dig om atomexplosionen. Lite onödigt stort. Och lite onödigt att hela himlavalvet blir helt vitt. Men scenerna inomhus var asbra.
1 Guest(s)