Hörlurssnäckor - Sony vs. Apple|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hörlurssnäckor - Sony vs. Apple
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 4, 2004 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

Vi publicerade för ett par dagar sedan ett ingående test på fem olika hörlurar på NH och på Anandtech har man nu tagit vid genom att testa två olika hörlurssnäckor.
Dessa är mer eller mindre enbart tänkta som mobila hörlurar pga. dess storlek. Man har alltå tittat närmare på två olika uppsättningar hörlurssnäckor, Sony MDR-EX71SL och Apple In-Ear.
Båda dessa lurar ligger i samma prisklass vilket är runt 40 USD.

Testet uppkom efter många besvikna upplevelser med hörlurssnäckor som skickas med MP3-spelare och liknande mobila musikspelare.
Sony och Apple har också mycket riktigt lyckas klart bättre än spelartillverkarna som alltså ofta skickar med undermåliga hörlurar.

Inte bara ljudkvalité är dock viktigt, även passform och användarvänlighet. Detta var något vi tog upp i vår recension av hörlurar men för hörlurssnäckor är det om möjligt ännu viktigare.
För de som är ute efter ett par nya lurar till sin nya MP3-spelare är detta mycket intressant läsning.

Vi kan samtidigt avslöja att de som är på jakt efter just en MP3-spelare ska försöka hålla sig ett tag till. Det planeras nämligen en mycket intressant roundup här på NH inom en snar framtid...

Läs mer om Sony och Apples hörlurar.

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
637619
June 4, 2004 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

Intressant.. dock fungerar lågbudget "Koss - the Plug" för mig.
Ironin är att mitt flashkort till min MP3 spelare lagt av, så dom kan inte utnyttjas för tillfället.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
637656
June 4, 2004 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

Är själv på jakt efter ett par snäckor till min MP3-spelare men finanserna är obefintliga för tillfället tyvärr. Annars verkar de där Sony-lurarna trevliga. Mina Philips HP890 lär jag inte gå runt med på stan direkt... 🙂

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
637702
June 4, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman]Är själv på jakt efter ett par snäckor till min MP3-spelare men finanserna är obefintliga för tillfället tyvärr. Annars verkar de där Sony-lurarna trevliga. Mina Philips HP890 lär jag inte gå runt med på stan direkt... 🙂

Nej det är nog inte så vackert 😀 Synd att det inte hade med någon Shure lur för det är riktigt bra.

Och som Anton säger, köp inte en Mp3-spelare förräns jag har skrivit klart 😉

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
Member Since:
October 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
638746
June 6, 2004 - 1:03 am
sp_Permalink sp_Print

Är grymt sugen på en MP3 spelare. När kommer resensionen?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 51
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL