HP Slate bekräftad som en netbook utan tangentbord|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
HP Slate bekräftad som en netbook utan tangentbord
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 20, 2010 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

När vi senast fick uppgifter om Microsoft och HPs nya skötebarn, tablten Slate, var vi oroliga att de netbook-liknande specifikationerna och det vanliga Windows 7-operativsystemet kunde bli svåra att omvandla för tabletvänlig användning. Efter att en spansk bloggare nu fått möjlighet att testa enheten i detalj verkar det tyvärr som vi fått våra farhågor bekräftade.

Slutsatsen som dras i testet på conecti.ca är att HP Slate är en ganska intetsägande produkt. Precis som specifikationerna indikerade är det bara en netbook-PC utan tangentbord, med samma begränsade hårdvara på ett trots allt tangentbordsoptimerat operativsystem.

Windows 7 är det mest fingervänliga operativsystemet hittills från Microsoft, men det är onödigt tunggrott för en tablet och inte i närheten av lika smidigt att använda som iPhone OS på iPad.


[Image Can Not Be Found]

Man menar att HP Slate inte ens ska ses som en konkurrent till iPad utan mer som en annorlunda netbook. Funktionsmässigt har Slate fortfarande mer att erbjuda än Apples multimediaplatta, men det känns nog som vi nu får sätta vår tillit åt de Android och Linux-baserade tablets som väntas dyka upp under andra halvan av 2010.

Om man inte fastnar för iPad eller skippar tabletplattformen helt vill säga.

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1247487
April 20, 2010 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Om den där sliden kommer från HP själva måste jag säga att det är den första jämförelsen jag sett från en hårdvarutillverkare som verkar 100% ärlig och realistisk.

this
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1179
Member Since:
July 4, 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
1247503
April 20, 2010 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Om den där sliden kommer från HP själva måste jag säga att det är den första jämförelsen jag sett från en hårdvarutillverkare som verkar 100% ärlig och realistisk.

+1

Danne980
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
Member Since:
September 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1247511
April 20, 2010 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Slate låter ju klockren. Eventuellt lite dålig prestanda med bara en gigabyte ram. För även om apple har mycket program i sin appstore så är det ju löjligt lite jämfört med hur många program som finns till windows.

Väldigt trevligt att sitta och lira poker när man är ute och reser.

EDIT: Väldigt lik iphone 4g.

Johan Karlsson_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
Member Since:
September 27, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1247533
April 21, 2010 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Om den där sliden kommer från HP själva måste jag säga att det är den första jämförelsen jag sett från en hårdvarutillverkare som verkar 100% ärlig och realistisk.

Intern slide som läckt ut. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 41
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL