August 22, 2005
Den danska moddsajten Stormeren har publicerat en ny moddningsguide som verkligen står ut från mängden, eller ska vi säga kör ut från mängden?
Datormodden baseras i grund och botten på författarens stora intresse av den amerikanska militärjeepen Humvee som de flesta datorspelare känner till.
Med ett genuint intresse för datormoddning och Humvees var det självklart? att kombinera de två, vilket resulterade i US Army Humvee Casemod.
"This time I wanted to make a casemod that looked as close to the original as possible. So I decided to make an US Army Humvee that is being used today in Iraq. The decision behind that is....1. I love the Hummer, one of the coolest vehicles ever build.... 2. Because I pretty early realised the potential of this car as a casemod."
Efter 500 timmar av byggande och moddande blev slutresultatet verkligen imponerande. Speciellt med tanke på att allt är specialbyggt, merparten i trä.
[Image Can Not Be Found]
Hela den fantastiska modden går att hitta på Stormeren.dk
SuperNova wrote: Förbannat snyggt och bra val av bil iom att humween inte har några runda former.
Personligen tycker jag att man med ett så pass seriöst bygge skulle lagt ner några extratimmar på kablaget och vattenkylningens utformning.
Jo det kunde kanske optimerats lite, men är det något som verkligen hade höjt denna modd till skyarna så är det en riktigt seriös målning av chassit.
En duktig paintbrushmålare kan få en träbil att se exakt ut som en metall dito som varit ute i fält och blivit skitig t.ex.
Hade man fått till den biten bättre hade detta varit rent överjäkligt tufft. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
November 4, 2001
Anton K wrote: [quote=SuperNova]Förbannat snyggt och bra val av bil iom att humween inte har några runda former.
Personligen tycker jag att man med ett så pass seriöst bygge skulle lagt ner några extratimmar på kablaget och vattenkylningens utformning.
Jo det kunde kanske optimerats lite, men är det något som verkligen hade höjt denna modd till skyarna så är det en riktigt seriös målning av chassit.
En duktig paintbrushmålare kan få en träbil att se exakt ut som en metall dito som varit ute i fält och blivit skitig t.ex.
Hade man fått till den biten bättre hade detta varit rent överjäkligt tufft. 🙂
Helt sant...
Jag saknade faktist den amerikanska flaggan... noterade .dk så kanske inte hade varit så smidigt =)
1 Guest(s)