Humvee eller dator? Varför inte både och?|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Humvee eller dator? Varför inte både och?
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 22, 2005 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

Den danska moddsajten Stormeren har publicerat en ny moddningsguide som verkligen står ut från mängden, eller ska vi säga kör ut från mängden?
Datormodden baseras i grund och botten på författarens stora intresse av den amerikanska militärjeepen Humvee som de flesta datorspelare känner till.
Med ett genuint intresse för datormoddning och Humvees var det självklart? att kombinera de två, vilket resulterade i US Army Humvee Casemod.


"This time I wanted to make a casemod that looked as close to the original as possible. So I decided to make an US Army Humvee that is being used today in Iraq. The decision behind that is....1. I love the Hummer, one of the coolest vehicles ever build.... 2. Because I pretty early realised the potential of this car as a casemod."


Efter 500 timmar av byggande och moddande blev slutresultatet verkligen imponerande. Speciellt med tanke på att allt är specialbyggt, merparten i trä.


[Image Can Not Be Found]

Hela den fantastiska modden går att hitta på Stormeren.dk

HarpaE
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 131
Member Since:
December 24, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
862863
March 22, 2005 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

Det här måste seriöst vara det häftigaste jag någonsin sett..

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
Member Since:
November 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
862866
March 22, 2005 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

Förbannat snyggt och bra val av bil iom att humween inte har några runda former.

Personligen tycker jag att man med ett så pass seriöst bygge skulle lagt ner några extratimmar på kablaget och vattenkylningens utformning.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
862874
March 22, 2005 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: Förbannat snyggt och bra val av bil iom att humween inte har några runda former.

Personligen tycker jag att man med ett så pass seriöst bygge skulle lagt ner några extratimmar på kablaget och vattenkylningens utformning.

Jo det kunde kanske optimerats lite, men är det något som verkligen hade höjt denna modd till skyarna så är det en riktigt seriös målning av chassit.
En duktig paintbrushmålare kan få en träbil att se exakt ut som en metall dito som varit ute i fält och blivit skitig t.ex.
Hade man fått till den biten bättre hade detta varit rent överjäkligt tufft. 🙂

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
Member Since:
November 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
862908
March 22, 2005 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote: [quote=SuperNova]Förbannat snyggt och bra val av bil iom att humween inte har några runda former.

Personligen tycker jag att man med ett så pass seriöst bygge skulle lagt ner några extratimmar på kablaget och vattenkylningens utformning.

Jo det kunde kanske optimerats lite, men är det något som verkligen hade höjt denna modd till skyarna så är det en riktigt seriös målning av chassit.
En duktig paintbrushmålare kan få en träbil att se exakt ut som en metall dito som varit ute i fält och blivit skitig t.ex.
Hade man fått till den biten bättre hade detta varit rent överjäkligt tufft. 🙂

Helt sant...
Jag saknade faktist den amerikanska flaggan... noterade .dk så kanske inte hade varit så smidigt =)

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
862950
March 22, 2005 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Snyggt och seriöst..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 70
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL