Hur man installerar Windows 7 på sin netbook|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur man installerar Windows 7 på sin netbook
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 17, 2009 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Windows 7 ser redan innan lanseringen ut att bli en stor framgång för Microsoft och en av de allra viktigaste marknaderna för mjukvarujätten är den allt jämt växande netbookmarknaden. Netbooks säljer som smör med sina relativt låga priser men med sina begränsade hårdvaruresurser har Microsofts senaste operativsystem Windows Vista varit helt oanvändbart på denna plattform. Microsoft har lagt mycket energi på att dra ner systemkraven för Windows 7 så att man ska kunna sälja sitt nya operativsystem även på denna marknad.

Det är något man lyckats riktigt bra med och trots relativt långsamma processorer samt lite RAM-minne spinner Windows 7 på riktigt bra i en netbook.

Idag finns Windows 7 RC att ladda ner som en helt gratis, i ett år i alla fall, uppgradering och det enda problemet är då bara hur man installerar operativsystemet på en netbook utan optisk enhet.

På Gizmodo har man skrivit en guide som i detalj går in på hur man lyckas med en Windows 7 installation på en netbook, allt som behövs förutom datorn och en nerladdad kopia av Windows 7 RC är ett USB-minne på minst 4GB.

[Image Can Not Be Found]

Ni som testat att installera Windows 7 på era netbooks, eller vanliga system för den sakens skull, får gärna dela med er av era erfarenheter i forumet.

Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
1226235
May 17, 2009 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag prövade att installera 7an på min eee 901.
Fick inte plats på den primära (snabbare) ssdn som är 4gb så jag testade på den andra. Gick bra långsamt på den så jag bytte tillbaks till xp.
Atomprocessorn är ju bra seg men det kan ju också vara så att det var den långsammare ssdn som var flaskhalsen..

EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
1226237
May 17, 2009 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

kör win7 på min atom setup, gigabyte mobot med 230 cpu och 2gb ram fungerar helt OK.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1226257
May 17, 2009 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Kör W7 på min NC10 och det flyter på hur bra som helst.

Var inte så svår heller att det behövs en nyhet om hur man installerar det, en enkel googlesöknig gav ju svaret direkt...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 86
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL