August 22, 2005
Kraven på en PC i dagsläget är ofta väldigt höga, den ska prestera bra, vara väldigt tyst och gärna ha en stilren design. Som de flesta vet går speciellt de två förstnämnda inte direkt hand i hand men vi har redan sett företaget Zalman presentera en hel PC-kylning helt utan fläktar för optimal ljudnivå.
Nu har företaget Hush Technologies också lanserat ett ATX-baserat chassi som kyler alla komponenter helt passivt. Detta görs precis som på Zalmans modell med hjälp av tre heat pipe kylare, en vars för CPU, nordbrygga och grafikkort. Även nätaggregatet är befriat från en fläkt och gör således att hela systemet är fritt från fläktar.
Till skillnad från Zalman har Hush satsat på en attraktivare design och riktar sin modell mer åt hemanvändaren som har stora krav på ljudnivå och design. Ett annat krav är förstås en fet plånbok då Hush ATX-system kommer börja säljas för €1,049 under oktober månad. I detta pris ingår en 1.7 GHz Intel Celeron, 40GB hårddisk, CD-ROM och ett S3 ProSavage 8 grafikkort.
Systemet ska dock vara uppgraderingsbart till en 2.8GHz P4 eller någon av AMDs processorer, Athlon XP eller Athlon 64.
Grafikkortet går även att uppgradera till bättre presterande varianter där Radeon 9800 är toppmodellen för tillfället.
Det är verkligen ett stilrent system som finns i antingen svart eller silver och hade passat i vilken HiFi-utrustning som helst.
Du kan hitta mer information och bilder på Hush Tech. hemsida.
Källa: InfoWorld
Jag kan direkt säga att en sån där burk hade varit en grymt trevlig HTPC som jag inte tackat nej till... som med allt annat är det ju dock en fråga om pris. 🙁
Tekniknörd som gillar att träna.
September 12, 2001
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Jag kan direkt säga att en sån där burk hade varit en grymt trevlig HTPC som jag inte tackat nej till... som med allt annat är det ju dock en fråga om pris. 🙁
Hahaha...vilken oväntad kommentar av dej. 😉
NH:s störste prylgalning vill ju ha det mesta 😀
Men visst verkar den ytterst trevlig.
Jag förstår inte vad du menar nu alltså... 🙂
Men om jag är största prylgalningen här på NH då är det verkligen en bedrift! 😀
Förmodligen ingenstans för tillfället, den ska börja säljas i oktober och sedan får vi se om den letar sig fram till Sverige. 🙂
1 Guest(s)