iAudio G3 - 50h speltid med 1 x AA|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
iAudio G3 - 50h speltid med 1 x AA
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 21, 2004 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

Den koreanska tillverkaren Cowon, mer kända som iAudio i Sverige, har nu publicerat bilder och specifikationer på en ny MP3-spelare. IAudio G3 heter den nya skapelsen som är ännu en i raden av flashbaserade spelare från tillverkaren.
Designmässigt har G3 förändrats något mot sina syskon då iAudio tidigare satsat på en avlång design för sina flashspelare. iAudio G3 är däremot mer åt det kvadratiska hållet.


Spelaren är helt klart av modell mindre och mäter 64.0 x 45.0 x 17.1 mm (B x H x D), vikten är också sparsam då G3 väger 36g utan batteri.
När vi ändå talar om batteriet kan vi nämna att den förmodligen mest imponerande egenskapen på iAudio G3 är dess specificerade speltid.


Cowon säger att deras nya skapelse ska klara av 50h kontinuerlig speltid med endast ett vanlig AA-batteri. Ofantligt imponerande specifikationer med andra ord som vida överstiger de flesta konkurrenters specifikationer.
Hur exakta dessa specifikationer visar sig vara återstår att se men det finns helt klart gott om spelrum.


[Image Can Not Be Found]

Utöver sin imponerande speltid har G3 gedigna specifikationer med stöd för mängder av filformat och flera inställningar för att optimera ljudåtergivningen.


Spelaren kommer inledningsvis lanseras i 256MB, 512MB och 1GB storlekar men även en 2GB modell är att vänta. Något som också är det första i sitt slag med flashbaserad lagring.


Vi har ännu inga uppgifter om när spelaren väntas till Sverige men tills dess kan man hitta ytterligare specifikationer och priset på Mobilemag.com.

Avatar
Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
752687
October 21, 2004 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tyckte den var väldigt läcker. Men man skulle gärna vilka känna på den och inte finna att den är plastig.

mIIIke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 461
Member Since:
April 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
752699
October 21, 2004 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: Jag tyckte den var väldigt läcker. Men man skulle gärna vilka känna på den och inte finna att den är plastig.

Precis, ser snygg ut men också en aning plastig.

TheWretch
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 75
Member Since:
October 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
752754
October 21, 2004 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

varför måste de skriva sådär på alla mp3-spelare? "portable digital audio player"
vet man inte det? 🙂
som om volvo skulle börja med stora "transportmedel för fem personer"-skyltar på sina bilar (?)
hmm...

Avatar
Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
752767
October 21, 2004 - 1:02 pm
sp_Permalink sp_Print

TheWretch wrote: varför måste de skriva sådär på alla mp3-spelare? "portable digital audio player"
vet man inte det? 🙂
som om volvo skulle börja med stora "transportmedel för fem personer"-skyltar på sina bilar (?)
hmm...

Så att folk inte skall missta den för en pacemaker!

rimshot

Avatar
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
Member Since:
September 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
752881
October 21, 2004 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Äntligen en MP3-spelare jag skulle kunna tänka mig att köpa: flashbaserad och på så vis antagligen bättre skydd mot stötar än hårddiskbaserade MP3-spelare, snygg (dock plastig som tidigare person uttryckt sig om), gott med lagringutrymme (syftar på 1-2GB), liten och mkt bra speltid; 50h! wow 🙂

vill ha.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
Member Since:
January 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
753279
October 21, 2004 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Första Mp3 spelaren jag har sett som gör att jag kan tänka mig annat än en Iriver laugh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 53
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL