iAudio lanserar MP3-spelare med hårddisk|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
iAudio lanserar MP3-spelare med hårddisk
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 25, 2004 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

Den svenska MP3-spelartillverkaren iAudio har en ny skapelse på väg ut på den nordiska marknaden i form av deras iAudio M3.
Deras tidigare alster, iAudio 4, var en smidig MP3-spelare med integrerat flashminne och en stilren design. Med deras nya modell M3 satsar man fortfarande på en stilren design och små mått men denna gång är det en hårddiskbaserad modell man lanserar.

iAudio M3 kommer finnas tillgänglig med 20 eller 40 GB hårddisk vilket betyder mängder av timmar musik. Ljudformaten som stöds är MP3, WMA, ASF, WAV och Ogg Vorbis. Spelaren har även stöd för FM Radio och inspelning för den samma.
Gränssnittet som används är USB 2.0 vlket borgar för hög överföringshastighet och kompabilitet.

Spelaren kommer finnas i två olika färger, dark metal brown eller silver. Sina fina features till trots är spelaren liten i sina mått, 103.7 mm X 60.8mm X 14.2mm. Vikten med det inbyggda Lithium Ion batteriet ligger på 136g vilket får ses som mycket bra i denna klass.

iAudio M3 kommer dyka upp på den svenska marknaden under April månad och priset verkar hamna på 4295 kr för 20GB modellen.


[Image Can Not Be Found]

Mer information om iAudio M3 går att hitta här.

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
Member Since:
May 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
579412
March 25, 2004 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite saftig pris kanske...Hoppas det sjunker en del så man har råd med den.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
579419
March 25, 2004 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är faktiskt ett rätt bra pris, eller rättare sagt standardiserat, för en sådan här MP3-spelare. HD-spelare på 20GB ligger runt 4k i dagsläget.
Det finns ju såklart billigare men det är inte ett hutlöst pris i alla fall. Tror inte jag personligen lägger dessa pengar på en MP3-spelare men den ser verkligen trevlig ut måste jag erkänna. 🙂

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
Member Since:
May 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
579424
March 25, 2004 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, ja det är nog en sån HD man har i bärbara eller? Kan inte tänka mig annat & ja dom kostar ju lite mer.. är trött precis vaknat... men den ser saftig ut.. Verkar vara bra med.

kan ni inte ta in den i testlabbet & kolla av ljud & överföringhastighet & sånt?

ericdvd
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
Member Since:
January 14, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
579434
March 25, 2004 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej

Nog för att jag skulle gilla om ett svenskt företag tog fram en sådan mp3-spelare men det är tyvärr inte så i det här fallet.

iAudio är ett koreanskt företag med en återförsäljare i norden dit länken går till. Så det som står i inslaget ovan är felaktigt.

Nu trackar jag inte alls ner på produkten för den vill jag ha! 😛

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
579440
March 25, 2004 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

ericdvd wrote: Hej

Nog för att jag skulle gilla om ett svenskt företag tog fram en sådan mp3-spelare men det är tyvärr inte så i det här fallet.

iAudio är ett koreanskt företag med en återförsäljare i norden dit länken går till. Så det som står i inslaget ovan är felaktigt.

Nu trackar jag inte alls ner på produkten för den vill jag ha! 😛

My bad!

Har ändrat det nu.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 60
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL