December 5, 2001
De som gör det bäst - Recenserar hårddiskar alltså, är nu tillbaka. För ungefär en månad sedan gick de ut med informationen att de skulle lägga ner siten, men nu är de tillbaka igen, sedan den 18:e Februari.
En av de första hårddiskarna de recenserar efter nystarten är IBMs Deskstarserie, många har ju börjat sky namnet Deskstar på senare tid på grund av alla problem med 75GXP-serien.
Detta verkar dock vara en RIKTIGT bra hårddisk men enligt SR passar den bättre i en server än i en desktoplåda.
Läs recensionen här.
October 5, 2001
"Detta verkar dock vara en RIKTIGT
bra hårddisk" skriver underDOG.
Istället för att argumentera mot
detta hänvisar jag alla nyfikna
läsare till IBM's egen hemsida
där alla bör titta in.
Under rubriken RELIABILITY på sida
två finner man följande: "recommended
power-on hours (monthly): 333"
333 timmar = 14 dygn gott folk.
Men det är väl så en RIKTIGT bra
hårddisk bör vara ...
http://www-3.ibm.com/storage/h.....GXP_ds.pdf
[ Detta Inlägg ändrades av: SnakePlisken den 2002-02-22 03:45 ]
December 5, 2001
Jag kanske borde ha förtydligat att jag talade om prestandan? Inte hållbarheten.
Blev lite fel där. Ursäkta att jag skrev så att det kunde missförstås.
Du verkar ju ha koll på sådant där, NH söker alltid medarbetare så varför har du inte anmält ditt intresse för att skriva för oss?
//Anders.
December 5, 2001
saxat från StorageReview.com
"In our tests of IBM's Deskstar 120GXP we found that the drive delivered (for an ATA unit anyways) top-class server performance in addition to good desktop speed.
Readers, however, were quick to raise the curious new "333 power-on hours per month" recommendation outlined in IBM's specs. They're right... we neglected to consider this point.
We've got an inquiry in with IBM on the matter and will revise the article appropriately with observations from Big Blue as well as readers."
Är du måhända en av dessa läsare
//Anders.
2 Guest(s)