May 28, 2001
Jag har läst en del om det här på forumet och det verkar som om en del har haft problem med dem eftersom det uttrycket ett visst hat emot IBM medans andras funkar utmärlt... Om din funkar så är det inget o va orolig över skulle ja tro
Det är många här på forumet som bråkar en del om vilket HD märke som är bäst, en diskussion som är tillsynes ganska menlös.
May 8, 2001
Har haft mina två 46 GB i 8 månader nu och de fungarar utmärkt!
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
January 8, 2001
tyvärr så är det som så att ibm 75 GXP serie är i princip kass...
de hade en skyhög returnrate. jag har hört siffror på uppemot en 30%(låter dock riktigt otroligt men iaf). så vitt jag kan förstå så har IBM dragit tillbaka den serien. och tillsatt 60 GXP serien som ersättare.
har läst en tråd på storade review(tror site'n heter så) som var 19 sidor lång, där bl.a. återförsäljare diskuterade just den disken och hur mycket de fått lämna tillbaka. tydligen så kan skivorna bli skeva så att läshuvudena går i skivan, jag har öven hört om skurna kullager osv osv.
tyvärr måste jag säga att ja själv äger en 46 gigs variant på 75GXp serien och de skall enligt ovan nämnda tråd vara den sämsta 🙁
Jag har inte haft några problem med disken men de 2 som beställde sina diskar samtidigt som mig har både fått utbytes diskar pga deras har blivit helt värdelösa.
edit: själv kör jag bara IBM diskar(4*7200rpm) då jag förut ansåg de ha bäst kvalitet och prestanda. jag anser fortfarande att det är mycket bra kvalitet och prestande(då inget strulat för mig), men jag skulle inte köpa en ny disk ur 75 GXP serien...
[ Detta Inlägg ändrades av: PaPPa den 2001-07-17 11:58 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: PaPPa den 2001-07-17 11:58 ]
1 Guest(s)