April 17, 2005
Internet Explorer 7 är Microsofts kommande webbläsare som skall ersätta den kanske lite föråldrade Internet Explorer 6. Alla som någon gång har försökt göra en hemsida är medveten om att webbstandarder, och standarder över huvud taget, är till för att underlätta men en förutsättning är ju då så klart att alla följer dessa. Det har IE7 anklagats för att vara rätt dålig på, men i ett uttalande ganska nyligen så menar Chris Wilson, Group Program Manager for IE, att så inte alls är fallet. Faktum är att man gått så långt ifråga om att följa standarder att man fått offra viss bakåtkompabilitet. Vi kan nog bara se det som ett helt klart nödvändigt offer på vägen mot ett bättre standardiserat Internet.
September 17, 2001
Äntligen en positiv nyhet gällande IE7.
Faktum är att man gått så långt ifråga om att följa standarder att man fått offra viss bakåtkompabilitet
Gott, då kanske man kan förvänta sig ett finare Internet framöver då.
Ett mycket bra, och nödvändigt, initiativ av Microsoft anser jag.
Kul att även gamla hundar kan lära sig sitta :- )
September 12, 2001
NH|sibbor wrote: Äntligen en positiv nyhet gällande IE7.
Faktum är att man gått så långt ifråga om att följa standarder att man fått offra viss bakåtkompabilitet
Gott, då kanske man kan förvänta sig ett finare Internet framöver då.
Ett mycket bra, och nödvändigt, initiativ av Microsoft anser jag.
Kul att även gamla hundar kan lära sig sitta :- )
Tror du verkligen att en gammal hund som M$ kan lära sig att sitta ?
Knappast...M$ har garanterat hittat på något som helt och hållet följer deras tidigare strategi.
Naivitet min käre sibbe.... 😉
August 7, 2003
lady wrote: om ca 80% använder din webläsare varför följa någon standard när man kan sätta ut sin egen..
Exakt, det är ju ett lätt sätt jävlas med konkurrenterna, när folk märker webbsidor inte blir likadana som de "ska" vara i andra webbläsare och det inte beror på att de andra webbläsarna följer standard utan tvärtom att varken den som gjort sidan eller IE följer standarden...
1 Guest(s)