In Win Allure - Recension|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
In Win Allure - Recension
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 14, 2009 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

In Win Àr en chassitillverkare som inte direkt gjort sig kÀnda för hÀftiga designlösningar dÄ man med ett lÄngt förflutet som OEM-tillverkare mest jobbat med enklare och kvantitetsinriktade produkter. Men de senaste Ären har man satsat allt mer pÄ konsumentmarknaden och man har tagit fram ett flertal intressanta produkter. Inom chassimarknaden Àr ett av dessa deras Allure chassi som gÄr efter en mycket ovanlig designlinje, man riktar sig mot en kvinnliga kundkrets och Allure har utrustats med bÄde blommor och Swarovski kristaller för att fÄnga sina kunder. Vi har tittat nÀrmare pÄ chassit för att se om det har mer Àn bara ett attraktivt yttre.

De flesta datortillverkare har idag förstÄtt detta och vi ser inte bara betydligt mer slimmade produkter pÄ marknaden utan Àven generellt snyggare design som Àven icke datornördar kan uppskatta. Det var lite med denna insikt jag gav mig pÄ jakt efter ett chassi som skulle husera en dator till min bÀttre hÀlft.

:: In Win Allure - recension

Kamikazepilot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 387
1230007
July 14, 2009 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Fulaste chasit i historien. Med det finns sÀkert en o annan "tjejbloggare" dÀrute som vill ha den.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1230009
July 14, 2009 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Ser inte sĂ„ hemskt ut, faktiskt. Inte nĂ„got jag skulle vilja ha, men Ă„ andra sidan avskyr jag chassin överlag. 🙂

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
1230010
July 14, 2009 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe smaken Ă€r verkligen som baken. 🙂
SjÀlv fÄr jag nÀstan krupp pÄ datorer som ser ut som nÄgot ur transformers eller lyser mer Àn julgranen.

Jag kan förstÄ om man inte uppskattar denna sortens design pÄ ett datorchassi, men de har faktiskt lyckats göra det riktigt stilrent och smakfullt i min mening.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1230011
July 14, 2009 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Gillade faktiskt designen. Skulle kunna se ett sÄdant chassi med svart bakgrund och gröna/röda mönster, göra bra succe med.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

emokid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
1230013
July 14, 2009 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Give me! :heart:

Nattmannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 521
1230019
July 14, 2009 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Med en 80 flÀkt i fronten ocksÄ sÄ skulle detta chassi vara helt klockrent.

Visst Àr det feminint och mÄnga killar kommer sÀga att de inte skulle skaffa ett för allt i vÀrlden.

Passar dock vÀldigt bra till en htpc som man faktist vÄgar stÀlla synlig.
Skulle införskaffat detta chassi under en polen-resa, men butikerna va stĂ€ngda. 🙁
Hade varit en perfekt present till flickvÀnnen.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1230025
July 14, 2009 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Kamikazepilot wrote: Fulaste chasit i historien. Med det finns sÀkert en o annan "tjejbloggare" dÀrute som vill ha den.

Det mÄste ses live. Min lillasyster har ett och det Àr faktiskt riktigt stiligt, klart bÀttre Àn pÄ bild.

//Andreas

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1230030
July 14, 2009 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Kamikazepilot wrote: Fulaste chasit i historien. Med det finns sÀkert en o annan "tjejbloggare" dÀrute som vill ha den.

Ful? Den Àr snyggare live Àn du tror.
Skulle lÀtt ha en hemma ifall jag skulle bygga mig en ny med mATX.

Anton Karmehed
Admin
1230035
July 14, 2009 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

ja ett av fĂ„ avbrĂ€ck Ă€r att det inte finns nĂ„gon kylning i fronten av chassit. HĂ„rddisken har svĂ„rt att komma ner i temperaturer dĂ„ det aldrig blir nĂ„gon bra luftcirkulation dĂ€r framme. Men som sagt, en SSD-disk och det problemet Ă€r löst 🙂

Som flera Àr inne pÄ kan det Àven vara ett intressant HTPC-alternativ, WAF-faktorn skjuter ju i taket i alla fall. Men för egen del mÄste det vara desktopchassi för att det ska in i vardagsrumsmöblerna.

Synd ocksÄ pÄ tillgÀngligheten, nÀr jag först började planera testet fanns det faktiskt i Sverige, men Àr det mÄnga som Àr intresserade kan jag prata lite med In Win och se vad som gÄr att lösa.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1230071
July 14, 2009 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Ser rĂ€tt bra ut 🙂

Nattmannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 521
1230079
July 14, 2009 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

NÄgon som kan ge bra tips pÄ varifrÄn man kan fÄ tag pÄ den förresten?

Ulf Widlund
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
1234285
September 23, 2009 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Har faktiskt just det dÀr chassit som HTPC i mitt vardagsrum. Det stÄr vid ena Ànden av TV-bÀnken. Just utseendet var det som gjorde att min sambo gick med pÄ att jag satte ihop en HTPC till vardagsrummet. Besökare har faktiskt inte sett att det Àr en dator, sÀrskilt som vi haft lite smÄ krukvÀxter ovanpÄ ocksÄ.

Men jag tycker faktiskt sjÀlv att det Àr riktigt snyggt samt att det Àr tillrÀckligt stort för att i framtiden fÄ in ett rejÀlt grafikkort om man sÄ önskar. Just nu kör jag dock utan, det rÀcker med den inbyggda grafiken i 780-moderkortet frÄn AMD.

Jag missade dock att luftintaget var anpassat för intel-moderkort. Det Àr dock jÀttelÀtt att ta bort insugskÄpan i burken vilket jag gjort för att fÄ plats med en större cpu-kylare, i mitt fall frÄn Cooler master.

Kan i övrigt bara instÀmma i att det Àr ett enkelt, lÀttarbetat och snyggt chassi, dÀr enda minuset Àr att det Àr svart pÄ ovansidan.

Jag köpte mitt via komplett i vintras men vet inte om de har det i lager lÀngre.

Anton Karmehed
Admin
1234299
September 23, 2009 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja det Àr ett riktigt trevlig chassi nÀr man inte vill fÄ den dÀr trÄkiga "datorkÀnslan" och som sagt Àr det fullt godkÀnt Àven vid anvÀndning.

TyvÀrr verkar det inte gÄ att fÄ tag pÄ chassit i Sverige för tillfÀllet. Det gick nÀr jag började att skriva artikeln men innan den publicerades, och sedan dess, har det lyst med sin frÄnvaro. TyvÀrr fÄr man sÀga dÄ det inte finns mÄnga liknande chassi pÄ marknaden.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 383
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL