November 29, 2001
Jamzo wrote: Är källan tillförlitlig då? Falska rykten kommer ju varje dag.
Det var en av utvecklarna av själva spelet som själv nämnde det så det är 100 % tillförlitligt.
Det stämmer också att ATi har stöd för centriod sampling medan nvidia inte har det och även att centroid sampling för närvarande bara exponeras för de kort som har 3.0 Shader-stöd i DirectX 9 (dvs inget kort för tillfället)
July 20, 2001
GolZa wrote: Jag är riktigt n00b på sånt här, men varför fixar inte nVidia problemet? De vet ju vad som är fel/fattas?
Förstår inte, kan någon förklara 😛
felet sitter i själva grafikkortet
nvidia skulle alltså bli tvungna att ta in alla deras FX kort och göra om dom rent fysiskt för att fixa problemet
men så länge spelet inte är släppt så finns det ju hopp om att ett snille kommer på nån super lösning, hoppas dock inte för mycket på det bara 😛
November 29, 2001
BTW bara ett litet förtydligande:
det är alltså varken en bugg eller en egentlig "brist" i nvidias hårdvara
de saknar helt enkelt stöd för en funktion som inte ens är en standardfunktion i första "utgåvan" av DirectX 9.0.
ATi av någon anledning valde att implementera stöd för funktionen.
Personligen skulle jag bli väldigt imponerad av nVidia om de lyckas lösa det utan att 1. Valve får programmer aom spelet på en grundläggande nivå. 2. De får nöja sig med Super Sampling.
Alternativ 2. är menlöst eftersom super sampling i ett shaderintensivt spel skulle vara alldeles för tungt.
January 19, 2003
Ni har säkert redan läst Gabe Newells inlägg på halflife2.net så det verkar lösa sig. Frågan är hur det kommer att påverka NV35's prestanda i HL-2. Borde det inte bli lite segt?
En liten nyhetsrubrik om Newells "lugnande" besked också kanske? Men det är kanske inte lika roligt att posta sådana nyheter. Roligare med nyheter som är "anti-NVIDIA" verkar det som
February 22, 2003
korda wrote: Ni har säkert redan läst Gabe Newells inlägg på halflife2.net så det verkar lösa sig. Frågan är hur det kommer att påverka NV35's prestanda i HL-2. Borde det inte bli lite segt?
En liten nyhetsrubrik om Newells "lugnande" besked också kanske? Men det är kanske inte lika roligt att posta sådana nyheter. Roligare med nyheter som är "anti-NVIDIA" verkar det som
Skulle väl troligtvis gå segt om de körde med Valves shaderkod men nVidia lär ju precis som i 3DMark och andra applikationer skriva om/optimera shaderkoden så det passar bättre för NV3x korten.
November 29, 2001
Ska skriva en nyhet imorrn, orkar inte so her sent.
Grejen e att hela skiten blir lojlig nu ner jag forstor vilka artifacts de menar. Den typen av artifacts finns i tonvis med spel och e inget farligt direkt. Fast finns de po monga stellen blir det ju verre.
Men jag tror nog att de ska kunna fixa det for bode ATi och nVidia. Oavsett om de fixar det elel rinte so e det inte hela verlden dock.
1 Guest(s)