April 17, 2005
Playstation 3 kan mäta sig med Xbox 360 på i stort sett alla plan, utom då när det kommer till online-tjänsterna. Länge har vi trott att Sony jobbade för fullt med en tjänst som skulle vara fullt likvärdig Microsofts variant. Nu har det visat sig att så inte alls är fallet utan faktum är att Sony har inga som helst intensioner att skapa en ekvivalent online-tjänst för Playstation 3, utan kommer gå samma väg som de gjorde med Playstation 2 och låta spelutvecklarna ta hand om online-tjänsterna, om det blir några alls dvs.
Källa: Gamesfirst
October 22, 2002
Jag tycker att hela den här online servicen är rena skämt där man försöker utvinna pengar på alla möjliga sätt. Jag har PS2 idag, jag spelar online utan att behöva betala ett enda öre. Ser inte varför x-box skulle ha en fördel när det kostar pengar att spela online. PS2 har oxå en sorts comminuty, jag kunde typ skapa en profil och kunde ladda hem trailers och sånt. X-box:s onlinetjänst utan gratis gold membership är inte värt skit enligt jag.
August 16, 2003
DrFx wrote: Samma här..skiter fullkomligt totalt i det för detta är ju för fa. en konol vi snackar om inte en Pc..dom som gnäller har dom möjligen hört talas om något som heter dator/ Pc haha
vad är det för fel på att spela online med en konsol?
det finns dom som sitter på en 400MHz PC som bara klarar att spela Patiens utan att det hackar sönder.
på en PC ska du spela WoW, Asherons Call, och en masså sånna spel då måste du betala ett högt pris för varje spel.
med M$ Live! så är det bara en avgift, och du får då leecha hur mycket du vill på andra företags servrar, det är inte gratis att ha servrar vet du.
för den som vill spela med sin konsol över nätet så tycker jag att den personen ska få göra det utan att bli LoLad.
May 5, 2003
Poontus wrote: [quote=DrFx]Samma här..skiter fullkomligt totalt i det för detta är ju för fa. en konol vi snackar om inte en Pc..dom som gnäller har dom möjligen hört talas om något som heter dator/ Pc haha
vad är det för fel på att spela online med en konsol?
det finns dom som sitter på en 400MHz PC som bara klarar att spela Patiens utan att det hackar sönder.
på en PC ska du spela WoW, Asherons Call, och en masså sånna spel då måste du betala ett högt pris för varje spel.
med M$ Live! så är det bara en avgift, och du får då leecha hur mycket du vill på andra företags servrar, det är inte gratis att ha servrar vet du.
för den som vill spela med sin konsol över nätet så tycker jag att den personen ska få göra det utan att bli LoLad.
En lite ironisk sak är att många spel körs P2P så MS tar betalt för en tjänst där vi hostar spelen.
2 Guest(s)