August 22, 2005
Det har dykt upp ihärdiga rykten om en generell prissänkning från AMD för deras Athlon 64-serie och detta inom en snar framtid.
Då Intel nyligen tvingades ge upp sina planer på en 4.0GHz Prescott-processor var vi osäkra på hur chip-giganten skulle klara sig under slutfasen av 2004.
Man ligger lite löst på det inom desktopmarknaden rent prestandamässigt och man måste rent logiskt göra något för att roffa åt sig kunder från AMD.
En prissänkning av sina processorer låter i detta fall som en inte allt för långsökt plan. Dock verkar detta inte vara ett alternativ för Intel om vi ska tror på de uppgifter DigiTimes fått tag på.
"Although Intel has just cut prices on four of its Pentium M CPU parts, the company has informed its customers in Taiwan that it will not be lowering prices for its LGA 775 Pentium 4 lineup of processors before the end of this year, according to sources at Taiwan motherboard makers."
Med andra ord hoppas man reda ut stormen på annat sätt, eller så låtsas man bara som det regnar och hoppas på det bästa.
Det känns i vilket fall som att AMD kan ta ett kraftig strupgrepp på Intel om deras ryktade prissänkning går av stapeln.
August 7, 2003
Det var ett samhälle myror som levde i djungeln i sin myrstack. Det var bara ett problem, att varje dag runt middagstid så klampade det fram en stor elefant längs stigen som ledde ned till vattnet och ibland brukade den riva myrstacken. Detta tyckte myrorna var hemskt illvilligt och ett stort problem. Så de funderade och funderade och till slut kom de på en lösning! De skulle gillra ett bakhåll för elefanten!!!
De klättrade upp i träden och väntade... När elefanten kom klampandes nedför stigen så hoppade alla myrorna på honom och började bitas och slåss, men elefanten bara ruskade på sig och alla myrorna trillade av... utom en som hade klamrat sig fast i ett veck på halsen. När de andra myrorna såg detta så skrek de:
-"Stryp honom Krister! Stryp honom!!!"
Jag vet inte varför, men jag kom att tänka på den historien när jag hörde AMD skulle kopplat ett kraftigt strypgrepp på Intel 😉
March 14, 2001
fastbullit wrote: [quote=Spidey]LGA 775 Säljs som smör ju :pidu: de därför de inte bli någon pris säkning 😛
no offence men det är faktiskt sorgligt att intel glider vidare på sitt namn, när amd gör bättre processorer
Håller med, många som fortfarande säger "hade jag pengar skulle jag lätt köpa intel istället för amd" eller liknande saker som skulle tyda på att intel skulle vart bättre än amd i nuläget..
1 Guest(s)