October 31, 2001
Om ni har missat det så släpptes Microsoft's konsol XBox idag. Till skillnad från den amerikanska releasen så fanns det inga som campade utanför affären för att få tag på en, utan det var en relativt stillsam release. Något som bidrog till detta var nog det otroligt höga priset på c:a 5000SEK, vilket är dubbelt så mycket mot vad Nintendo's GameCube kommer att kosta i Sverige. Det lär säljas lite mer XBoxar om någon vecka då alla får lön, men frågan är om XBox kommer att bli någon riktig succé i Sverige om de inte sänker priset ytterligare.
Läs mer hos DagensIT
April 20, 2001
Skarre, Vet du vad som skiljer mellan stora och små barn (läs Vuxna och barn)?
Skarre: Nej
Svaret: Priset på deras leksaker.
Bara för att Nintendo har tillverkat N64 med Pokemon stadium som en av deras stora hits, så betyter inte det att gamecuben följer samma spår.
Läs på lite bättre.
Nr3. Palm M100 2mb moddad ->8mb
[ Detta Inlägg ändrades av: Unrealpat den 2002-03-15 06:34 ]
September 2, 2001
Nintendo har fått lite av en barnspels stämpel på sig för sina nuvarande spel till Gamecuben, ex. Luigis Mansion och Pikmin efter dom vänder sig till alla åldrar, inkl. barn...
Nintendo själva säger att Gamecuben är en familjekonsole, alltså att det finns spel för alla åldrar... Detta är något som varken sony eller MS gör med sina konsoler utan dom riktar in sig mer mot en vuxen publik...
Och angående Resident Evil och endast Gamecube får vi se vad som händer med det, får inte Nintendo upp mängden sålda Gamecubes så kommer nog Resident Evil serien även på PS2...
Men, jag skulle köpa Xboxen om jag köpte något, gillar dens artiktektur mer... Även om man tyvärr inte kan koda sina egna spel till den, men, ändå...
December 23, 2000
December 5, 2001
Vissa inlägg har så låg grammatisk nivå så att det är sorgligt.
OCH totalt oläsbart.
Pratar ni likadant så förstår jag inte hur ni klarar er i samhället.
Angående X-Box vs de andra så kan jag bara säga att PS2 är den enda som har rätt pris och tillräckligt mycket spel för att vara värt att köpa just nu.
Men ge X-Boxen ett år så ska vi se hur det ligger till.
//Anders.
September 5, 2001
December 5, 2001
Ja, och visst är det skitkul på förfester och sånt när man sätter sig allihopa framför datorn och delar på tangentbordet när man spelar roliga fightingspel
Jag hade också den åsikten som du har innan jag köpte min första konsoll (Dreamcast), då hade man inte insett att det oftast är två helt olika sätt att spela på.
FPS hör hemma på PCn, plattformsspel på konsollerna.
//Anders.
November 29, 2001
Xbox = jag har redan en PC tack och jag har inte lust att betala dubbelt så mycket jämfört med de två andra konsollerna
PS2 = om det inte kommit mer än två-tre spel som jag är intresserad av, under den tid den funnits ute nu, så ställer jag mig skeptisk
GameCube = om Nintendo får tummen ur arslet o släpper några av deras kända serier så
just nu verkar alla GC spel bara drabbas av förseningar dock
PC = give it to me baby, uhuh uhuh, give it to me baby, uhuh uhuh. and all the girlies say I'm pretty fly for a datanörd
[ Detta Inlägg ändrades av: UndaC den 2002-03-15 11:00 ]
1 Guest(s)